Kierowanie i zarządzanie superwizyjne w pracy socjalnej
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-S2SP19.2020

Nazwa modułu: | Kierowanie i zarządzanie superwizyjne w pracy socjalnej |
---|---|
Kod modułu: | W3-SP-S2-KZS |
Kod programu: | W3-S2SP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł „Kierowanie i zarządzanie superwizyjne” jest ukierunkowany na wiedzę, umiejętności i kompetencje w procesie doskonalenia zawodowego profesjonalisty w obszarze pomocy społecznej. Pozwala na zdobycie wiedzy odnośnie specyfiki poprawnie prowadzonego procesu superwizyjnego oraz ról superwizyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem zadań kadry zarządzającej. Znaczącą wagę przywiązuje się do warsztatowych metod prowadzenia zajęć oraz do prezentacji własnego zdania. |
Wymagania wstępne: | Orientacja w specyfice procesu pomocy, znajomość teorii i metod pracy socjalnej z różnymi grupami odbiorców, podstawy wiedzy o komunikacji interpersonalnej. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna terminologię stosowaną w pracy socjalnej, specyfikę poszczególnych instytucji pomocowych oraz procedury stosowane w procesie superwizyjnym [PS2_KZS_1] |
PS2_W02 [3/5] |
posiada wiedzę o systemie wsparcia profesjonalistów w ramach skutecznego kierowania superwizyjnego, z uwzględnieniem norm i zasad etycznych zawodu [PS2_KZS_2] |
PS2_W08 [4/5] |
potrafi dobrać odpowiednie środki i metody w procesie zarządzania superwizyjnego [PS2_KZS_3] |
PS2_W13 [2/5] |
ma rozbudowane umiejętności organizacyjne i interpersonalne niezbędne do właściwej organizacji warsztatu pracy superwizora i osób superwizowanych [PS2_KZS_4] |
PS2_W15 [4/5] |
potrafi prezentować własne pomysły i wątpliwości (w mowie i na piśmie), a także rozwijać swoje kompetencje w oparciu o analizę działań i identyfikację obszarów wymagających udoskonalenia [PS2_KZS_5] |
PS2_W20 [2/5] |
jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje się aktywnością w realizacji zadań zespołowych [PS2_KZS_6] |
PS2_K03 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian [PS2_KZS_w_1] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: kolokwium ustne/pisemne, test otwarty / wyboru, sprawdzian*, praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, grupowy), zadania problemowe, sprawozdanie, portfolio, prezentacja z dyskusją, prowadzenie / udział w dyskusji, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji
|
PS2_KZS_1 |
Aktywność własna studenta (opcjonalnie) [PS2_KZS_w_2] | Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w oparciu o treści zajęć, wskazaną w sylabusie literaturę i doświadczenia własne |
PS2_KZS_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [PS2_KZS_fs_1] | omówienie wybranych tekstów źródłowych, dyskusja, |
10 | przygotowanie do zajęć przez samodzielną
lekturę wskazanych tekstów, współpraca zespołowa oraz opcjonalnie przygotowanie pracy pisemnej
|
20 |
Sprawdzian [PS2_KZS_w_1] |
warsztat [PS2_KZS_fs_2] | warsztaty grupowe, wystąpienia indywidualne i grupowe |
5 | współpraca zespołowa |
25 |
Sprawdzian [PS2_KZS_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |