Andragogika specjalna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Andragogika specjalna |
---|---|
Kod modułu: | RW_AS |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat andragogiki specjalnej. Zna terminologię oraz teorie dotyczące funkcjonowania społecznego oraz zawodowego dorosłych osób niepełnosprawnych [RW_AS_1] |
K_W05 [1/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat okresu dorosłości oraz starzenia się osób niepełnosprawnych w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym. Wie, jaka jest specyfika funkcjonowania osoby niepełnosprawnej w dorosłym życiu oraz zna problemy starzenia się osób niepełnosprawnych. [RW_AS_2] |
K_W06 [1/5] |
Student potrafi skutecznie wspierać samodzielność osobistą i zawodową dorosłych osób niepełnosprawnych oraz inspirować je do działań na rzecz pogłębiania swoich kompetencji zawodowych, zainteresowań i talentów [RW_AS_3] |
K_U11 [1/5] |
Student jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób profesjonalny w stosunku do dorosłych osób niepełnosprawnych oraz postępowania wobec nich z zachowaniem zasad etyki andragoga specjalnego; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z pracą z dorosłymi osobami z deficytami fizycznymi i intelektualnymi. [RW_AS_4] |
K_K05 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [RW_AS_w_1] | Egzamin pisemny o charakterze opisowym, obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu |
RW_AS_1 |
Kolokwium [RW_AS_w_2] | Praca pisemna obejmująca 3 pytania |
RW_AS_1 |
Prezentacja artykułów [RW_AS_w_3] | Ustna lub pisemna recenzja wybranych artykułów z zakresu andragogiki specjalnej |
RW_AS_3 |
Dyskusja grupowa [RW_AS_w_4] | Aktywność podczas problemowej dyskusji grupowej dotyczącej treści zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu |
RW_AS_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [RW_AS_fs_1] | Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą |
35 |
Egzamin [RW_AS_w_1] |
ćwiczenia [RW_AS_fs_2] | Metody podające, problemowe i praktyczne |
10 | Czytanie literatury obowiązkowej i uzupełniającej, przygotowanie się do kolokwium, ustnej recenzji wybranych artykułów i udziału w problemowej dyskusji grupowej. |
35 |
Kolokwium [RW_AS_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |