Aktywność środowiskowa dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Aktywność środowiskowa dziecka |
---|---|
Kod modułu: | EW_AŚ |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł „Aktywność środowiskowa dziecka” służy uporządkowaniu i rozszerzeniu kompetencji w zakresie prowadzenia zajęć z edukacji środowiskowej dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat elementów środowiska uwzględnianych w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej dziecka. [EW_AŚ _1] |
K_W02 [3/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania różnorodnych instytucji przydatnych w realizacji zadań edukacji środowiskowej dzieci. [EW_ AŚ _2] |
K_W13 [4/5] |
Student potrafi projektować oryginalne rozwiązania metodyczne wskazanych zagadnień edukacji środowiskowej dzieci w przedszkolu i klasach początkowych. [EW_ AŚ _3] |
K_U09 [3/5] |
Student potrafi przeanalizować podane przykłady, ocenić ich przydatność, wybrać i zastosować właściwe formy, metody i pomoce dydaktyczne z punktu widzenia ich efektywności w edukacji środowiskowej dzieci . [EW_ AŚ _4] |
K_U10 [3/5] |
Student stara się w sposób aktywny i oryginalny rozwiązywać wskazane zadania praktyczne. [EW_ AŚ _5] |
K_K02 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca zaliczeniowa [EW_AŚ_w_1] | Przygotowanie pracy zaliczeniowej uwzględniającej wskazane zagadnienia edukacji środowiskowej (np. projekt gry dydaktycznej, zbiór odpowiedzi na dziecięce pytania itp.) |
EW_AŚ _1 |
Projekt edukacyjny [EW_AŚ_w_2] | Opracowanie procedury wdrażania różnorodnych treści ( biologicznych, społecznych, geograficznych, historycznych, fizycznych, związanych z higieną i bezpieczeństwem itp.) w realizacji wskazanych zagadnień edukacji środowiskowej; prezentacja oraz organizacja działań praktycznych podczas zajęć ćwiczeniowych |
EW_AŚ _1 |
Praca pisemna [EW_AŚ_w_3] | Przygotowanie pracy pisemnej na wskazany temat |
EW_ AŚ _2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [EW_AŚ_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie prac zaliczeniowych |
20 |
Praca zaliczeniowa [EW_AŚ_w_1] |
ćwiczenia [EW_AŚ _fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
20 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie prac zaliczeniowych i projektu edukacyjnego; przygotowanie do prezentacji i oceny działań praktycznych |
40 |
Projekt edukacyjny [EW_AŚ_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |