Aktywność językowa dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Aktywność językowa dziecka |
---|---|
Kod modułu: | EW_AJ |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł zawiera poszerzone treści z zakresu dziecięcej aktywności językowej. Zajęcia realizowane w ramach modułu służą rozszerzeniu kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W wyniku udziału w proponowanych zajęciach student uporządkuje oraz rozwinie swoją wiedzę i umiejętności z zakresu organizacji i realizacji różnorodnych form aktywności dziecka, a także przygotuje się do wyzwalania kreatywności dziecka, świadomego doboru metod, mediów oraz materiałów dydaktycznych, właściwych do realizacji zajęć przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Celem modułu jest przygotowanie studenta do rozwijania zdolności językowych dzieci. Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat edukacji lingwistycznej, sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych. [EW_AJ_1] |
K_W05 [2/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat nauczania i procesów związanych z edukacją lingwistyczną i zastosowaniem języka w sytuacjach edukacyjnych. [EW_ AJ_2] |
K_W12 [2/5] |
Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu edukacji lingwistycznej dla projektowania, analizy i oceny sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych. [EW_ AJ_3] |
K_U02 [3/5] |
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów dydaktycznych w aspekcie sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych. [EW_ AJ_4] |
K_U09 [3/5] |
Student potrafi ocenić przydatność, wybrać i zaplanować realizację właściwego sposobu postępowania dla stymulowania, wspierania i rozwijania sprawności i aktywności językowej dziecka w wybranych zadaniach programowych. [EW_AJ_5] |
K_U10 [3/5] |
Student docenia wartość aktywności i sprawności językowej w kompetencjach kluczowych. [EW_ AJ_6] |
K_K04 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [EW_ AJ _w_1] | Egzamin uwzględniający zagadnienia z obszaru aktywności językowej dziecka - egzamin ustny |
EW_AJ_1 |
Praca pisemna [EW_ AJ _ w_2] | Pisemna forma sprawdzenia wiedzy i umiejętności studentów w zakresie oceny tekstu dziecięcego i projektowania działań edukacyjnych zmierzających do rozwijania sprawności językowej uczniów w zakresie tworzenia tekstu pisanego. |
EW_ AJ_3 |
Dyskusja dydaktyczna [EW_ AJ _w_3] | Zastosowanie metody aktywizującej, której istota polega na zorganizowanej wymianie myśli i poglądów uczestników grupy na dany temat. |
EW_ AJ_6 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [EW_ AJ _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do egzaminu |
50 |
Egzamin [EW_ AJ _w_1] |
ćwiczenia [EW_ AJ _fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
20 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie pracy zaliczeniowej |
40 |
Egzamin [EW_ AJ _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |