Logika
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Logika |
---|---|
Kod modułu: | O_L_II |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | W module Logika zakłada się, że efekty kształcenia będą realizowane za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. W ramach modułu studenci będą mieli możliwość wzbogacenia wiedzy i doskonalenia umiejętności odnośnie wykorzystania wiedzy z zakresu logiki do uzasadniania własnych tez, budowania argumentów, stosowania praw logiki w przeprowadzonych rozumowaniach. |
Wymagania wstępne: | brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student przedstawia teorie naukowe, prawa naukowe oraz ich funkcje wewnątrz naukowe i społeczne, posługuje się terminologią używaną w naukach społecznych oraz w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym. [O_L_II_1] |
K_W01 [2/5] |
Student sprawnie porozumiewa się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzysta z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. [O_L_II_2] |
K_U03 [3/5] |
Student potrafi określić zależności zachodzące pomiędzy zdaniami, wskazać strukturę wyrażenia języka naturalnego i określić kategorie składniowe jego części, zapisuje logiczne schematy zdań korzystając z symboliki klasycznego rachunku zdań (KRZ). Analizuje wypowiedzi pod kątem ich wieloznaczności i wyjaśnia, na czym ewentualna amfibolia polega. Jest w stanie sprawdzić, czy formuła jest prawem logiki (tautologią). Potrafi zapisać schemat wnioskowania, a następnie zbadać jego poprawność formalną i przedyskutować poprawność materialną. Potrafi dokonać klasyfikacji dowolnego zbioru oraz przeanalizować poprawność dowolnego podziału, określić typ definicji, ocenić jej poprawność, a także samodzielnie zaproponować definicję dowolnego pojęcia. Wykorzystuje terminologię z zakresu logiki do uzasadniania swoich tez; dostrzega stosowane prawa logiki w przeprowadzanych przez siebie rozumowaniach. [O_L_II_3] |
K_U04 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca pisemna I [O_L_w_II_1] | Indywidualne kolokwium zaliczeniowe |
O_L_II_1 |
Praca pisemna II [O_L_w_II_2] | Indywidualne kolokwia zaliczeniowe |
O_L_II_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [O_L_II_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
20 |
Praca pisemna I [O_L_w_II_1] |
ćwiczenia [O_L_II _fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
10 | Student przygotowuje się do pracy zaliczeniowej |
20 |
Praca pisemna II [O_L_w_II_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |