Komunikacja interpersonalna z dzieckiem
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Komunikacja interpersonalna z dzieckiem |
---|---|
Kod modułu: | EW_KI |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Moduł w swoich zadaniach zawiera przygotowanie studenta do pracy nauczyciela poprzez właściwe formowanie umiejętności komunikacyjnych. Celem modułu jest usprawnienie i doskonalenie sposobu porozumiewania się w edukacyjnym kierowaniu, wzmacnianiu i stymulacji ucznia. W ramach modułu studenci zapoznają się ze środkami tworzenia interakcji edukacyjnych w różnych sytuacjach dydaktycznych. Zajęcia w formie ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedze na temat specyfiki procesu komunikacji w edukacji dziecka. [EW_KI_1] |
K_W05 [3/5] |
Student ma uporządkowaną wiedze o uczestnikach procesu porozumiewania się w sytuacjach edukacyjnych [EW_KI_2] |
K_W15 [3/5] |
Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania i oceniania sytuacji komunikacyjnych w edukacji [EW_KI_3] |
K_U07 [3/5] |
Student potrafi wybrać i zastosować w projektach edukacyjnych właściwy sposób postępowania komunikacji miedzy uczniem i nauczycielem. [EW_KI_4] |
K_U10 [3/5] |
Student docenia wartości i cele procesu porozumiewania się miedzy nauczycielem a uczniem dla jakości edukacji. [EW_KI_5] |
K_K04 [4/5] |
Student jest wrażliwy na specyfikę komunikacji nauczyciela i ucznia [EW_KI_6] |
K_K07 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prezentacja ustna [EW_KI_w_1] | Analiza poszczególnych problemów dotyczących procesu komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem edukacji dziecka i porozumiewania się w sytuacjach edukacyjnych |
EW_KI_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [EW_KI_fs_1] | Dyskusja dydaktyczna, metoda uczenia się we współpracy, techniki dramowe, gry i zabawy dydaktyczne, techniki multimedialne |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie i przedstawienie prezentacji multimedialnych, gier i zabaw rozwijających umiejętności komunikacyjne dzieci, ćwiczeń w budowaniu i utrzymywaniu kontaktu z dzieckiem oraz ułatwiających komunikację z nim |
20 |
Prezentacja ustna [EW_KI_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |