Współczesne koncepcje filozofii i etyki
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Współczesne koncepcje filozofii i etyki |
---|---|
Kod modułu: | O_Fi E_II |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia modułu kształcenia: Współczesne koncepcję filozofii i etyki planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia.
Moduł stanowi podstawę teoretyczną, wyposażającą studenta w umiejętność poszukiwania rozwiązań problemów etycznych w oparciu o konstruktywną argumentację filozoficzną, etyczną. Realizowane treści modułu pozwolą na nabycie przez studentów wrażliwości niezbędnej do dostrzegania i rozumnego rozstrzygania problemów moralnych pojawiających się we współczesnych kontekstach nauk humanistycznych, społecznych.
|
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student wymienia i charakteryzuje najważniejsze współczesne koncepcje etyczne, ich założenia, metodologie, charakterystyczną terminologię, kluczowe problemy; prezentuje argumentacje formułowane na gruncie odmiennych stanowisk etycznych odnoszące się do najważniejszych problemów cywilizacyjnych i społecznych współczesnego świata. [O_FiE_II_1] |
K_W16 [2/5] |
Student poddaje krytycznej analizie społeczne zjawiska współczesnego świata, korzystając przy tym z pojęć i metod głównych nurtów współczesnej filozofii i etyki; ocenia analizowane zjawiska społeczne, stosując specjalistyczny aparat pojęciowo-metodologiczny, odnosząc w ten sposób badania teoretyczne do sfery praxis. [O_FiE_II_2] |
K_U01 [1/5] |
Student potrafi w sposób krytyczny odnieść się do stawianych fundamentalnych tez, a także do poznanych koncepcji współczesnej filozofii i etyki , prezentować własne przemyślenia stosując poznane strategie argumentacyjne w praktyce. [O_FiE_II_3] |
K_U05 [3/5] |
Student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odnosi je do koncepcji etycznych i filozoficznych; odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych. [O_FiE_II_4] |
K_K04 [3/5] |
Student odnosi własne doświadczenia (życiowe i zawodowe) do szerokiego kontekstu problemów filozoficznych i etycznych; korzystając z wiedzy o sporach toczących się na gruncie współczesnej filozofii i etyki - analizuje i ocenia złożone zjawiska dzisiejszego świata życia człowieka. [O_FiE_II_5] |
K_K05 [1/5] |
Student zna klasyczne źródła współczesnej kultury i nauki; wskazuje na fundamentalne dla nich wartości i cele, odnosi je także do szerokiego kontekstu kulturowego; student używając specjalistycznej, filozoficznej terminologii, nazywa i wyjaśnia kluczowe symbole i sensy stanowiące istotne punkty odniesienia współczesnej antroposfery. [O_FiE_II_6] |
K_K08 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test wyboru [O_FiE_II_w_1] | Zaliczenie z oceną |
O_FiE_II_1 |
Udział w dyskusji [O_FiE_II_w_2] | Student czyta zadane lektury i bierze udział w problemowej dyskusji grupowej. |
O_FiE_II_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [O_FiE_II_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
20 |
Test wyboru [O_FiE_II_w_1] |
ćwiczenia [O_FiE_II_fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
10 | Student przygotowuje się do odpowiedzi ustnych i udziału w dyskusji. |
20 |
Udział w dyskusji [O_FiE_II_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |