Gry i zabawy w pracy z dzieckiem
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Gry i zabawy w pracy z dzieckiem |
---|---|
Kod modułu: | EW_GZ |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Moduł gry i zabawy w pracy z dzieckiem obejmuje zajęcia w formie ćwiczeniowej, kończącej się zaliczeniem na ocenę. Zajęcia mają na celu pogłębienie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie tradycyjnych form gier i zabaw oraz tych z wykorzystaniem mediów i najnowszych technologii (w tym komputera). Forma warsztatowa przewiduje, iż student samodzielnie będzie realizował gry i zabawy, możliwe do wykorzystania w przyszłej pracy pedagogicznej, a następnie projektował takie działania w kontekście potencjalnego ucznia w różnym wieku. Zajęcia w formie ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę o możliwościach wykorzystywania gier i zabaw (także komputerowych) do wspomagania rozwoju dziecka [EW_GZ_1] |
K_W12 [3/5] |
Student posiada wiedzę o zabawie jako potrzebie życiowej dziecka, ma świadomość aspektów wychowawczych, kulturalnych i poznawczych zabaw. [EW_ GZ_2] |
K_W15 [4/5] |
Student potrafi dobrać i wykorzystać gry i zabawy komputerowe do wspomagania wybranej sfery rozwoju dziecka. [EW_ GZ_3] |
K_U02 [3/5] |
Student potrafi wykorzystać materiały multimedialne do wspomagania realizacji wybranych celów dydaktycznych i wychowawczych [EW_ GZ_4] |
K_U10 [3/5] |
Student potrafi współdziałać w zespole, realizować przydzielone role podczas tradycyjnych zabaw i gier zespołowych oraz podporządkować się ustalonym regułom grupowym w kontekście gier i zabaw z wykorzystaniem mediów, w tym komputera [EW_GZ_5] |
K_U12 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca zaliczeniowa w formie portfolio lub posteru [EW_ GZ_w_1] | Indywidualna praca zaliczeniowa w formie portfolio lub posteru (w wersji wydruku lub elektronicznej) dotycząca innowacyjnych zabaw i gier, sprawdzająca umiejętność doboru, tworzenia i wykorzystania gier i zabaw do wspomagania wybranej sfery rozwoju dziecka |
EW_ GZ_3 |
Zespołowy projekt mikrolekcji [EW_ GZ_w_2] | Zespołowy projekt obejmujący zaprojektowanie fragmentu zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem gier i zabaw (tradycyjnych oraz z wykorzystaniem mediów i technologii) dla uczniów w różnym wieku. i sprawdzający umiejętność współpracy i realizacji powierzonych zadań, a także wykorzystania dostępnych materiałów do realizacji założonych celów edukacyjno - wychowawczych. Ocenie będzie podlegał wytwór końcowy zespołu. |
EW_GZ_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [EW_ GZ_fs_1] | Metoda uczenia się we współpracy, metoda praktycznego działania |
10 | Zapoznanie się z literaturą, przygotowanie pracy zaliczeniowej |
80 |
Praca zaliczeniowa w formie portfolio lub posteru [EW_ GZ_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |