Wybrane elementy współpracy z rodziną
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Wybrane elementy współpracy z rodziną |
---|---|
Kod modułu: | EW_WR |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | W wyniku realizowanych zajęć student posiądzie pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metod i form współpracy placówki oświatowej ze środowiskiem rodzinnym dziecka. Student będzie potrafił zaplanować przebieg zajęć i spotkań z rodzicami z wykorzystaniem odpowiednich metod i form (bezpośrednie i elektroniczne). Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach [EW_WR_1] |
K_W06 [3/5] |
Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach. [EW_WR_2] |
K_W07 [4/5] |
Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób klarowny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. [EW_WR_3] |
K_U07 [3/5] |
Student potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych [EW_WR_4] |
K_U12 [3/5] |
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie [EW_WR_5] |
K_K07 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Referat [EW_WR_w_1] | Opracowanie pisemnego referatu dotyczącego wybranego zagadnienia z problematyki metod i form współpracy nauczyciela ze środowiskiem rodzinnym dziecka. |
EW_WR_1 |
Prezentacja [EW_WR_w_2] | Multimedialne opracowanie wybranego zagadnienia (w postaci prezentacji PowerPoint) dotyczącego problematyki współpracy nauczyciela ze środowiskiem rodzinnym w kontekście funkcjonowania dziecka wymagającego specjalnych metod edukacyjnych (dziecko zdolne, dziecko mające trudności w procesie uczenia się). |
EW_WR_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [EW_WR_fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie prezentacji |
50 |
Prezentacja [EW_WR_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |