Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi |
---|---|
Kod modułu: | EW_TW |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zapoznanie się z pojęciem trudności wychowawczych. Rodzaje trudności wychowawczych ze względu na ich przejawy: trudności o charakterze wychowawczym, społecznym, psychicznym, dydaktycznym. Przejawy trudności wychowawczych. Przyczyny trudności wychowawczych: egzogenne i endogenne. Przezwyciężanie i zapobieganie zaburzeniom w zachowaniu. Metody pracy wychowawczej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym. Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych w zakresie obejmującym ich działania na rzecz zapobiegania i niwelowania trudności wychowawczych u dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym. [EW_TW_1] |
K_W10 [3/5] |
Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o środowisku rodzinnym dziecka , jego specyfice i procesach w nim zachodzących [EW_TW_2] |
K_W13 [4/5] |
Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy trudności wychowawczych u dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. [EW_TW_3] |
K_U02 [2/5] |
Student potrafi wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania w pracy z dzieckiem przejawiającym trudności wychowawcze o charakterze społecznym, psychicznym, wychowawczym i dydaktycznym, a także potrafi dobierać metody pracy w celu przeciwdziałania i zapobiegania trudnościom wychowawczym. [EW_TW_4] |
K_U10 [2/5] |
Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną pracą wychowawczą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań zmierzających do przeciwdziałania i zapobiegania trudnościom wychowawczym u dzieci. [EW_TW_5] |
K_K05 [2/5] |
Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy z dziećmi z trudnościami wychowawczymi, za podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec dzieci, dla których dobra stara się działać. [EW_TW_6] |
K_K06 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium [EW_TW _w_1] | Kolokwium obejmujące zagadnienia realizowane podczas ćwiczeń i wykładów |
EW_TW_1 |
Referat [EW_TW _w_2] | Przygotowanie i przedstawienie referatu (w postaci prezentacji PowerPoint lub w formie pisemnej) dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń |
EW_TW_1 |
Praca pisemna [EW_TW _w_3] | Pisemne opracowanie i zaprezentowanie indywidualnego przypadku dziecka przejawiającego trudności wychowawcze obejmujące dokonanie diagnozy trudności, określenia jej charakteru, przyczyn, propozycji pracy wychowawczej zmierzającej do przezwyciężenia trudności oraz dokonanie prognozy dalszego rozwoju dziecka. |
EW_TW_3 |
Ewaluacja zajęć [EW_TW _w_4] | Pisemna ewaluacja zajęć uwzględniająca samoocenę udziału studenta w zajęciach, obecności na zajęciach, przejawianej aktywności, stopnia realizacji podejmowanych działań itp. |
EW_TW_6 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [EW_TW_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowanie się do kolokwium |
20 |
Kolokwium [EW_TW _w_1] |
ćwiczenia [EW_TW_fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowanie referatu i pracy zaliczeniowej |
50 |
Referat [EW_TW _w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |