Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel- człowiek współpracujący
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel- człowiek współpracujący |
---|---|
Kod modułu: | S4_F2 |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mają na celu poznanie możliwości uzyskania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prawnej, z zakresu zdrowia itp. udzielanej przez specjalistów z różnych instytucji. Nabycie umiejętności interpretowania opinii i orzeczeń oraz organizowania pomocy na terenie przedszkola i szkoły we współpracy i współudziale środowiska rodzinnego dziecka/ucznia oraz całej społeczności przedszkola i szkoły. Nabycie umiejętności interpretacji zapisów aktualnych rozporządzeń prawnych dotyczących zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych w procesie wychowania, nauczania-uczenia się. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach [S4_F2_1] |
K_W10 [4/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach [S4_F2_2] |
K_W15 [4/5] |
Student potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych [S4_F2_3] |
K_U03 [5/5] |
Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań [S4_F2_4] |
K_U07 [4/5] |
Student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga [S4_F2_5] |
K_K03 [4/5] |
Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych [S4_F2_6] |
K_K06 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; interpretacja, dyskusja i ocena przydatności w pra [S4_F2_w_1] | Przygotowanie pracy praktyczno-metodycznej (interpretacja opinii; sposoby wdrożenia zaleceń).
Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach w wymiarze profesjonalnym i etycznym. Ocena przedstawionych projektów |
S4_F2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [S4_F2_fs_1] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena umiejętności dokonywania interpretacji i możliwości wdrożenia rozwiązań, udział w dyskusji |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Przygotowanie pracy praktyczno-metodycznej (interpretacja opinii; sposoby wdrożenia zaleceń).
Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach w wymiarze profesjonalnym i etycznym. Ocena przedstawionych projektów. |
50 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; interpretacja, dyskusja i ocena przydatności w pra [S4_F2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |