Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel- człowiek współpracujący Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel- człowiek współpracujący
Kod modułu: S4_F2
Kod programu: W3-N2PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia fakultatywne mają na celu poznanie możliwości uzyskania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prawnej, z zakresu zdrowia itp. udzielanej przez specjalistów z różnych instytucji. Nabycie umiejętności interpretowania opinii i orzeczeń oraz organizowania pomocy na terenie przedszkola i szkoły we współpracy i współudziale środowiska rodzinnego dziecka/ucznia oraz całej społeczności przedszkola i szkoły. Nabycie umiejętności interpretacji zapisów aktualnych rozporządzeń prawnych dotyczących zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych w procesie wychowania, nauczania-uczenia się.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach [S4_F2_1]
K_W10 [4/5]
Student ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach [S4_F2_2]
K_W15 [4/5]
Student potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych [S4_F2_3]
K_U03 [5/5]
Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań [S4_F2_4]
K_U07 [4/5]
Student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga [S4_F2_5]
K_K03 [4/5]
Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych [S4_F2_6]
K_K06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; interpretacja, dyskusja i ocena przydatności w pra [S4_F2_w_1]
Przygotowanie pracy praktyczno-metodycznej (interpretacja opinii; sposoby wdrożenia zaleceń). Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach w wymiarze profesjonalnym i etycznym. Ocena przedstawionych projektów
S4_F2_1 S4_F2_2 S4_F2_3 S4_F2_4 S4_F2_5 S4_F2_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [S4_F2_fs_1]
Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena umiejętności dokonywania interpretacji i możliwości wdrożenia rozwiązań, udział w dyskusji
10
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Przygotowanie pracy praktyczno-metodycznej (interpretacja opinii; sposoby wdrożenia zaleceń). Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach w wymiarze profesjonalnym i etycznym. Ocena przedstawionych projektów.
50 Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; interpretacja, dyskusja i ocena przydatności w pra [S4_F2_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)