Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel- ekspert od wspierania rozwoju dziecka Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel- ekspert od wspierania rozwoju dziecka
Kod modułu: S1_F2
Kod programu: W3-N2PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowania eksperta od wspierania rozwoju dziecka wyposażonego w bogatą wiedzę psychopedagogiczną oraz dotyczącą praw dziecka pozwalającą mu na integralne ujęcie funkcjonowania swoich podopiecznych z uwzględnieniem ich zasobów, jak i deficytów, umiejętnie planujący i realizujący proces dydaktyczno-wychowawczy wzmacniający autonomię i potrzebę samostanowienia dzieci/uczniów;
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, niezbędną dla organizowania wsparcia rozwoju wychowanka [S1_F2_1]
K_W06 [4/5]
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej dla wspierania rozwoju wychowanków [S1_F2_2]
K_W12 [5/5]
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych ze wsparciem rozwoju wychowanka [S1_F2_3]
K_U10 [5/5]
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie [S1_F2_4]
K_U11 [5/5]
Student potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, wskazywać kierunki i możliwości wsparcia wychowanka [S1_F2_5]
K_U01 [4/5]
Student utożsamia się z podejmowanymi działaniami nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, nad wspieraniem ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy oraz inspirowaniem do działań na rzecz uczenia się przez całe życie [S1_F2_6]
K_K04 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S1_F2_w_1]
Poznanie praw dziecka, dyskusja nad sposobami ich egzekwowania, propagowania i wdrażania. Poznanie sposobów diagnozowania i wspierania rozwoju wychowanków, w tym także działań instytucjonalnych w tym zakresie. Ocena wsparcia wychowanka w konkretnej sytuacji oraz wskazanie możliwości podjęcia innych działań
S1_F2_1 S1_F2_2 S1_F2_3 S1_F2_4 S1_F2_5 S1_F2_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [S1_F2_fs_1]
Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów, udział w dyskusji
10
Zapoznanie się z literaturą przedmiotu na temat praw dziecka, przygotowanie do dyskusji nad sposobami ich egzekwowania, propagowania i wdrażania. Poznanie sposobów diagnozowania i wspierania rozwoju wychowanków, w tym także działań instytucjonalnych w tym zakresie. Pisemna ocena wsparcia wychowanka w konkretnej sytuacji oraz wskazanie możliwości podjęcia innych działań
50 Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S1_F2_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)