Działania plastyczne z dzieckiem
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Działania plastyczne z dzieckiem |
---|---|
Kod modułu: | EW _DPD |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Przygotowanie studentów do działalności artystycznej i pedagogicznej poprzez: dostarczenie wiedzy o formie i wyobraźni artystycznej, znajomość metod stymulujących działalność plastyczną i aktywność twórczą dziecka, kształtowanie umiejętności wykorzystywania ogólnych wiadomości z zakresu kształcenia i wychowania przez sztukę do interpretacji merytorycznej podstawowych haseł programów kształcenia w zakresie edukacji plastycznej oraz nabycie umiejętności planowania, organizacji i wykorzystania warunków pracy przez nauczyciela-wychowawcę. |
Wymagania wstępne: | Podstawowe umiejętności plastyczne i elementarna wiedza z zakresu sztuk plastycznych; Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela; |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna terminologię z zakresu sztuk plastycznych. [EW_DPD_1] |
K_W01 [1/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat dziecięcej aktywności plastycznej oraz podstaw procesu kreacji plastycznej. [EW_DPD_2] |
K_W12 [2/5] |
Student potrafi w sposób twórczy i refleksyjny planować, organizować i ewaluować pracę uczniów na zajęciach edukacyjnych w obszarze aktywności plastycznej (potrafi wybrać i zastosować formy, metody, media i materiały dydaktyczne właściwe z punktu widzenia ich efektywności w procesie kształcenia). [EW_DPD_3] |
K_U10 [2/5] |
Student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem w zakresie kształcenia plastycznego oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych i wspierać ich w zdobywaniu wiedzy i umiejętności plastycznych. [EW_DPD_4] |
K_U11 [2/5] |
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne w celu aktywizowania dzieci lub uczniów do estetyzacji własnego środowiska [EW_DPD_5] |
K_K02 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt indywidualny [EW _DPD _w_1] | Przygotowanie indywidualnych projektów w postaci scenariuszy zajęć plastycznych realizowanych na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego i wychowania przedszkolnego |
EW_DPD_1 |
Prace praktyczno-metodyczne [EW _DPD _w _2] | Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji plastycznej na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego i wychowania przedszkolnego |
EW_DPD_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [EW _DPD _fs_1] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
20 | Student tworzy warsztat pracy nauczyciela- wychowawcy w postaci analizowanych w grupie protokołów projektów scenariuszy zajęć dydaktycznych tworzonych w oparciu o model metodyczny; gromadzi pomoce do zajęć edukacyjnych, przygotowuje pracę zaliczeniową w postaci projektu indywidualnego |
40 |
Projekt indywidualny [EW _DPD _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |