Muzykowanie z dzieckiem
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Muzykowanie z dzieckiem |
---|---|
Kod modułu: | EW_MUD |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł „Muzykowanie z dzieckiem” obejmuje doskonalenie gry na szkolnych instrumentach muzycznych, osiąganie sprawności w czytaniu nut głosem, opracowaniu utworów wokalnych i instrumentalnych. Projektowanie ćwiczeń muzycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów klas początkowych. Rozszerzanie wiedzy z zakresu kultury muzycznej. Teoretyczne i praktyczne zgłębianie wiedzy w zakresie metod i form wprowadzania dziecka w świat muzyki. Zajęcia w formie ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat edukacji w zakresie aktywności muzycznej dziecka. [EW_MUD_1] |
K_W05 [4/5] |
Student potrafi w sposób twórczy i refleksyjny planować, organizować i ewaluować pracę uczniów na zajęciach edukacyjnych w obszarze aktywności muzycznej (potrafi wybrać i zastosować formy, metody, media i materiały dydaktyczne właściwe z punktu widzenia ich efektywności w procesie kształcenia). [EW_MUD_2] |
K_U10 [4/5] |
Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi, w tym także etycznymi i moralnymi, w tym celu inspiruje i twórczo animuje zadania muzyczne podczas muzykowania. [EW_MUD_3] |
K_U11 [3/5] |
Student przyjmuje rolę lidera, jest dobrym organizatorem różnorodnych zajęć muzycznych prowadzonych z dziećmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi w trakcie muzykowania. [EW_MUD_4] |
K_U12 [3/5] |
Student ma pogłębioną świadomość poziomu swoich umiejętności muzycznych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w tym zakresie i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny swoich kompetencji i doskonali umiejętności muzyczne. [EW_MUD_5] |
K_K01 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena prezentacji grupowej i indywidualnej wykonania muzycznego [EW_ MUD_w_1] | Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach Przygotowanie utworów wokalnych – piosenek, utworów instrumentalnych, |
EW_MUD_1 |
Ocena i weryfikacja symulacji metodycznej [EW_ MUD_w_2] | Opracowanie scenariuszy ćwiczeń muzycznych w kształceniu zintegrowanym, projektowanie zajęć w ramach muzykowania w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. |
EW_MUD_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [EW_MUD_fs_1] | Metoda praktycznego działania, autotrening umiejętności artystycznych. |
15 | Systematyczny trening sprawności artystycznych. Opracowanie, aranżacja wykonania utworu. |
25 |
Ocena prezentacji grupowej i indywidualnej wykonania muzycznego [EW_ MUD_w_1] |
ćwiczenia [EW_MUD _fs_2] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów, udział w dyskusji. |
5 | Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach, dyskusja, poszukiwanie optymalnych rozwiązań, ocena przedstawionych projektów |
15 |
Ocena i weryfikacja symulacji metodycznej [EW_ MUD_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |