Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel-członek zespołu/zespołów Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel-członek zespołu/zespołów
Kod modułu: S2_F2
Kod programu: W3-N2PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby efektywnie współpracującej z innymi nauczycielami i pozostałymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, kooperatywnie uczącej się od innych i nauczającej innych (umiejętność uczenia na podstawie doświadczenia innych, ale również dzielenia się własną wiedzą i negocjowania wspólnego rozumienia celów i zadań edukacyjnych), gotowej do podejmowania współpracy i współdziałania z różnymi uczestnikami procesów edukacji.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia pracy wychowawcy [S2_F2_1]
K_W07 [3/5]
Student ma wiedzę na temat różnych rodzajów struktur społecznych, relacji zachodzących między nimi i swojego miejsca w nich oraz zadań wynikających z roli nauczyciela [S2_F2_2]
K_W08 [4/5]
Student wykazuje się wiedzą o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej , kulturalnej i pomocowej [S2_F2_3]
K_W15 [5/5]
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, w tym własnym, oraz wspierać ich samodzielność, inspirować i motywować do uczenia się i rozwoju przez całe życie [S2_F2_4]
K_U11 [5/5]
Student potrafi pracować w zespole, pełnić w nim różne funkcje, przyjmować i wyznaczać zadania [S2_F2_5]
K_U12 [4/5]
Student ma przekonanie o potrzebie współpracy, sensie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i wykazuje aktywność w tym zakresie [S2_F2_6]
K_K06 [3/5]
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i do porozumiewania się z osobami w nich działającymi [S2_F2_7]
K_K07 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [S2_F2_w_1]
Opracowanie propozycji i sposobów możliwości współpracy w zespołach (np. radzie pedagogicznej, pracownikami instytucji kulturalno-oświatowych, poradni pedagogicznych itp.) oraz z uczestnikami procesu edukacji, wychowania, opieki i pomocowymi
S2_F2_1 S2_F2_2 S2_F2_3 S2_F2_4 S2_F2_6 S2_F2_7
Dyskusja, ocena rozwiązań metodycznych i projektów [S2_F2_w_2]
Zapoznanie się z rozmaitymi propozycjami współpracy i współdziałania w rzeczywistości edukacyjnej i wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej na rzecz uczniów
S2_F2_1 S2_F2_3 S2_F2_4 S2_F2_5 S2_F2_6 S2_F2_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [S2_F2_fs_1]
Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów
10
Opracowanie propozycji działań zmierzających do wykorzystania współpracy ze środowiskiem (instytucjami kulturalno-oświatowymi, wychowawczymi itp.), ocena propozycji rozwiązań
50 Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [S2_F2_w_1] Dyskusja, ocena rozwiązań metodycznych i projektów [S2_F2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)