Przedmiot fakultatywny 1- Nauczyciel- refleksyjny praktyk
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Przedmiot fakultatywny 1- Nauczyciel- refleksyjny praktyk |
---|---|
Kod modułu: | S1_F1 |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie refleksyjnego praktyka, który poddaje analizie i namysłowi zarówno realizowaną koncepcję pedagogiczną, posiadaną wiedzę, kompetencje, jak i swój światopogląd; badacza praktyki edukacyjnej – refleksja nad doświadczeniem pozwala mu na ciągłe identyfikowanie i rozwijanie (w sposób formalny i poza formalny) własnych zasobów wykorzystywanych w dynamicznym procesie kształtowania relacji z dzieckiem/uczniem, rodzicami i lokalnym środowiskiem |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych [S1_F1_1] |
K_W14 [4/5] |
Student ma wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju [S1_F1_2] |
K_W06 [5/5] |
Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów [S1_F1_3] |
K_U05 [5/5] |
Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi [S1_F1_4] |
K_U02 [5/5] |
Student potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu [S1_F1_5] |
K_U09 [4/5] |
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [S1_F1_6] |
K_K01 [5/5] |
Student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka [S1_F1_7] |
K_K05 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S1_F1_w_1] | Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach. Dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami pedagogicznymi, poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Propozycje działań proponowanych do podjęcia w wybranych sytuacjach pedagogicznych |
S1_F1_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [S1_F1_fs_1] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów, udział w dyskusji |
10 | Pisemna analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach. Przygotowanie do dyskusji nad proponowanymi rozwiązaniami pedagogicznymi, poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Propozycje działań proponowanych do podjęcia w wybranych sytuacjach pedagogicznych |
50 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S1_F1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |