Przedmiot fakultatywny 3- Nauczyciel- osoba mająca świadomość swoich zainteresowań
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Przedmiot fakultatywny 3- Nauczyciel- osoba mająca świadomość swoich zainteresowań |
---|---|
Kod modułu: | S3_F3 |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby mającej świadomość swoich zainteresowań (nie tylko pedagogicznych) i potrafiącej wykorzystać je w procesie samorealizacji z jednoczesnym pożytkiem dla swoich podopiecznych (zjawisko tzw. modelowania pasji). Wskazanie różnorodnych możliwości kształtowania i rozwijania zainteresowań własnych i wychowanków. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia pracy wychowawcy [S3_F3_1] |
K_W07 [2/5] |
Student ma wiedzę na temat wychowania i kształcenia oraz interesujących go zagadnień kulturalnych, przyrodniczych, historycznych, psychologicznych itp. [S3_F3_2] |
K_W11 [4/5] |
Student wykazuje się wiedzą o metodyce wykonywania zadań związanych z kształtowaniem zainteresowań podopiecznych [S3_F3_3] |
K_W15 [5/5] |
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje zainteresowania [S3_F3_4] |
K_U02 [4/5] |
Student potrafi wypowiadać się na tematy związane z wychowaniem, z wykorzystaniem własnych doświadczeń i zainteresowań (działalność społeczno-kulturalna, twórczość amatorska itp.) [S3_F3_5] |
K_U04 [3/5] |
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, w tym własnym, oraz wspierać ich samodzielność, inspirować i motywować do uczenia się i rozwoju przez całe życie [S3_F3_6] |
K_U11 [5/5] |
Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych osiągnięć i rozumie potrzebę stałego doskonalenia i dokształcania się, rozwoju osobowego, wyznacza kierunki własnego rozwoju [S3_F3_7] |
K_K01 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [S3_F3_w_1] | Opracowanie propozycji i sposobów rozwijania zainteresowań własnych i uczniów, poznanie różnorodnych koncepcji kształtowania i rozwijania zainteresowań i zamiłowań dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym |
S3_F3_1 |
Dyskusja, ocena rozwiązań metodycznych i projektów [S3_F3_w_2] | Zapoznanie się z rozmaitymi propozycjami kształtowania zainteresowań, możliwymi do wykorzystania w działalności pedagogicznej |
S3_F3_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [S3_F3_fs_1] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów |
10 | Opracowanie propozycji ścieżek rozwoju zainteresowań i zamiłowań dzieci, ocena propozycji rozwiązań |
50 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [S3_F3_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |