Przedmiot fakultatywny 1- Nauczyciel- człowiek wielozadaniowy
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2020

Nazwa modułu: | Przedmiot fakultatywny 1- Nauczyciel- człowiek wielozadaniowy |
---|---|
Kod modułu: | S4_F1 |
Kod programu: | W3-N2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie nauczyciela, jako człowieka wielozadaniowego posiadającego kompetencje opiekuńcze, wychowawcze, dydaktyczne, prowadzący działania profilaktyczne, diagnostyczne, kompensacyjne i inne; będące odpowiedzią na wyzwania edukacji we współczesnym świecie. Fakultet pogłębia wiedzę dotyczącą instytucji edukacyjno-oświatowych; metod pracy dydaktycznej oraz rozwoju własnego nauczyciela wielozadaniowego. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym, co pozwala mu wielozadaniowo spoglądać na zadania i kompetencje współczesnego nauczyciela i jego obecności w różnych instytucjach życia społecznego [S4_F1_1] |
K_W01 [3/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach oraz rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii jako podstaw wielozadaniowości [S4_F1_2] |
K_W10 [4/5] |
Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania, informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych [S4_F1 _3] |
K_U01 [3/5] |
Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych [S4_F1 _4] |
K_U02 [3/5] |
Student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz całożyciowego uczenia się i wielozadaniowości [S4_F1 _5] |
K_U11 [4/5] |
Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie wielorakich kompetencji wspomagających postawę wielozadaniową [S4_F1 _6] |
K_K01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie semestralne oparte o prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [S4_F1_w_1] | Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach w wymiarze profesjonalnym jako rezultat rozwoju wielozadaniowości nauczyciela oraz kompetencji indywidualnych – projekt/wytwór indywidualny lub zespołowy opisany szczegółowo w sylabusie zajęć |
S4_F1_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [S4_F1_fs_1] | Metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych, dyskusja |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą i/lub materiałami źródłowymi przekazanymi przez prowadzącego zajęcia; przygotowanie projektów w pracy indywidualnej i zespołowej |
50 |
Zaliczenie semestralne oparte o prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [S4_F1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |