Education Practicium from Computer Science in Primary School, Tutoring I
Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2020
Module name: | Education Practicium from Computer Science in Primary School, Tutoring I |
---|---|
Module code: | W4-MT-S1-20-PNInf1 |
Programme code: | W4-S1MT19.2020 |
Semester: | summer semester 2021/2022 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Celem śródrocznej praktyki dydaktycznej prowadzonej w szkole podstawowej jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela na II etapie edukacyjnym (klasy IV - VIII szkoły podstawowej) oraz konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu informatyki, dydaktyki ogólnej i dydaktyki informatyki z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
W trakcie praktyki następuje kształtowanie podstawowych kompetencji dydaktycznych poprzez:
- zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której odbywana jest praktyka dydaktyczna, w szczególności poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, różnych pracowników - uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji;
- obserwowanie aktywności uczniów oraz wszelkich czynności podejmowanych przez nauczyciela szkoły w toku prowadzonych przez niego lekcji (zajęć);
- współdziałanie z nauczycielem i prowadzącym zajęcia w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji informatyki;
- pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie lekcji informatyki na II etapie edukacyjnym, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze oraz omawianie zgromadzonych doświadczeń w grupie studentów (słuchaczy);
- odpowiednie reagowanie na uwagi dotyczące przygotowania oraz prowadzenia lekcji.
W module tym przewiduje się również personalizację procesu kształcenia przyszłego nauczyciela informatyki budowaną w oparciu o indywidualną opiekę nad studentem (tutoring):
- diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela;
- wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym;
- indywidualne doradztwo metodyczne. |
Prerequisites: | Praktyka nauczycielska z matematyki w SP I |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna i rozumie zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę, sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły; rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole [PNInf1_1] |
KN_W06 [2/5] KN_U01 [2/5] |
potrafi wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej [PNInf1_2] |
KN_W03 [3/5] KN_W07 [3/5] KN_W14 [3/5] KN_U01 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_U10 [3/5] |
potrafi zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć [PNInf1_3] |
KN_W14 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K03 [3/5] |
potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk [PNInf1_4] |
KN_W04 [3/5] KN_W06 [3/5] KN_W15 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U13 [3/5] |
jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych [PNInf1_5] |
KN_W03 [3/5] KN_W08 [3/5] KN_U01 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K07 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
aktywność na zajęciach [PNInf1_w_1] | weryfikacja umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki informatyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną, współdziałania (z prowadzącym zajęcia, nauczycielem szkoły ćwiczeń oraz pozostałymi studentami) w toku przygotowywania lekcji, obserwowania lekcji pozostałych studentów oraz formułowania trafnych uwag i propozycji zastosowania innych rozwiązań |
PNInf1_1 PNInf1_2 PNInf1_3 PNInf1_4 PNInf1_5 |
prace pisemne [PNInf1_w_2] | weryfikacja umiejętności obserwowania - notatka hospitacyjna oraz planowania i przygotowywania lekcji informatyki – scenariusz (konspekt) lekcji |
PNInf1_2 PNInf1_4 PNInf1_5 |
samodzielne prowadzenie lekcji informatyki [PNInf1_w_3] | weryfikacja umiejętności samodzielnego prowadzenia lekcji informatyki (II etap edukacyjny), dostrzegania i poprawnego omawiania istotnych jej momentów oraz odpowiedniego reagowanie na uwagi dotyczące prowadzenia lekcji |
PNInf1_2 PNInf1_3 PNInf1_4 PNInf1_5 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
internship [PNIn1_fs_1] | obserwacja lekcji prowadzonych przez nauczyciela oraz studentów, analiza lekcji w toku dyskusji, samodzielne prowadzenie przez studentów lekcji informatyki |
30 | opracowywanie notatki hospitacyjnej, przygotowanie lekcji własnych – scenariusz (konspekt), przygotowanie się do samodzielnego prowadzenia lekcji informatyki |
15 | aktywność na zajęciach [PNInf1_w_1] prace pisemne [PNInf1_w_2] samodzielne prowadzenie lekcji informatyki [PNInf1_w_3] |
tutoring [PNIn1_fs_2] | spotkania indywidualne |
2 | integrowanie wiedzy z informatyki oraz dydaktyki informatyki z praktyką |
10 | aktywność na zajęciach [PNInf1_w_1] prace pisemne [PNInf1_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |