Education Practicium from Computer Science in Primary School, Tutoring I Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2020

Module name: Education Practicium from Computer Science in Primary School, Tutoring I
Module code: W4-MT-S1-20-PNInf1
Programme code: W4-S1MT19.2020
Semester: summer semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Celem śródrocznej praktyki dydaktycznej prowadzonej w szkole podstawowej jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela na II etapie edukacyjnym (klasy IV - VIII szkoły podstawowej) oraz konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu informatyki, dydaktyki ogólnej i dydaktyki informatyki z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. W trakcie praktyki następuje kształtowanie podstawowych kompetencji dydaktycznych poprzez: - zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której odbywana jest praktyka dydaktyczna, w szczególności poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, różnych pracowników - uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji; - obserwowanie aktywności uczniów oraz wszelkich czynności podejmowanych przez nauczyciela szkoły w toku prowadzonych przez niego lekcji (zajęć); - współdziałanie z nauczycielem i prowadzącym zajęcia w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji informatyki; - pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie lekcji informatyki na II etapie edukacyjnym, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze oraz omawianie zgromadzonych doświadczeń w grupie studentów (słuchaczy); - odpowiednie reagowanie na uwagi dotyczące przygotowania oraz prowadzenia lekcji. W module tym przewiduje się również personalizację procesu kształcenia przyszłego nauczyciela informatyki budowaną w oparciu o indywidualną opiekę nad studentem (tutoring): - diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela; - wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym; - indywidualne doradztwo metodyczne.
Prerequisites:
Praktyka nauczycielska z matematyki w SP I
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna i rozumie zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę, sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły; rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole [PNInf1_1]
KN_W06 [2/5] KN_U01 [2/5]
potrafi wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej [PNInf1_2]
KN_W03 [3/5] KN_W07 [3/5] KN_W14 [3/5] KN_U01 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_U10 [3/5]
potrafi zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć [PNInf1_3]
KN_W14 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K03 [3/5]
potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk [PNInf1_4]
KN_W04 [3/5] KN_W06 [3/5] KN_W15 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U13 [3/5]
jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych [PNInf1_5]
KN_W03 [3/5] KN_W08 [3/5] KN_U01 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K07 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
aktywność na zajęciach [PNInf1_w_1]
weryfikacja umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki informatyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną, współdziałania (z prowadzącym zajęcia, nauczycielem szkoły ćwiczeń oraz pozostałymi studentami) w toku przygotowywania lekcji, obserwowania lekcji pozostałych studentów oraz formułowania trafnych uwag i propozycji zastosowania innych rozwiązań
PNInf1_1 PNInf1_2 PNInf1_3 PNInf1_4 PNInf1_5
prace pisemne [PNInf1_w_2]
weryfikacja umiejętności obserwowania - notatka hospitacyjna oraz planowania i przygotowywania lekcji informatyki – scenariusz (konspekt) lekcji
PNInf1_2 PNInf1_4 PNInf1_5
samodzielne prowadzenie lekcji informatyki [PNInf1_w_3]
weryfikacja umiejętności samodzielnego prowadzenia lekcji informatyki (II etap edukacyjny), dostrzegania i poprawnego omawiania istotnych jej momentów oraz odpowiedniego reagowanie na uwagi dotyczące prowadzenia lekcji
PNInf1_2 PNInf1_3 PNInf1_4 PNInf1_5
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
internship [PNIn1_fs_1]
obserwacja lekcji prowadzonych przez nauczyciela oraz studentów, analiza lekcji w toku dyskusji, samodzielne prowadzenie przez studentów lekcji informatyki
30
opracowywanie notatki hospitacyjnej, przygotowanie lekcji własnych – scenariusz (konspekt), przygotowanie się do samodzielnego prowadzenia lekcji informatyki
15 aktywność na zajęciach [PNInf1_w_1] prace pisemne [PNInf1_w_2] samodzielne prowadzenie lekcji informatyki [PNInf1_w_3]
tutoring [PNIn1_fs_2]
spotkania indywidualne
2
integrowanie wiedzy z informatyki oraz dydaktyki informatyki z praktyką
10 aktywność na zajęciach [PNInf1_w_1] prace pisemne [PNInf1_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)