Warsztat pisania prac dyplomowych
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: | Warsztat pisania prac dyplomowych |
---|---|
Kod modułu: | O_WPPD |
Kod programu: | W3-S2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Warsztat pisania prac dyplomowych ma na celu przygotowanie studenta do samodzielnego zaplanowania, przygotowania, przeprowadzenia, opisania i zinterpretowania badań pedagogicznych w środowisku edukacyjnym dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ważne będzie również ukształtowanie umiejętności krytycznej oceny badań już przeprowadzonych, umiejętność znalezienie mocnych i słabych stron, sposobów wyciągania wniosków i projektowania badań będących rozszerzeniem lub kontynuacją wcześniej podjętych wyzwań. Zajęcia winny być pomocne również w opanowaniu umiejętności korzystania z wiarygodnych źródeł informacji odpowiednie ich umieszczanie w pracy, zaznaczania cytowań i przycytowań, umiejętności sporządzania przypisów i bibliografii. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych, docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga [O_WPPD_1] |
K_W01 [4/5] |
Student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk, posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi [O_WPPD_2] |
K_W02 [4/5] |
Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych), posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki. [O_WPPD _3] |
K_W04 [4/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych, utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych. [O_WPPD _4] |
K_U09 [5/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych, jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych [O_WPPD _5] |
K_W14 [5/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej, odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych [O_WPPD _6] |
K_W15 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium [PPW_ O_WPPD _w_1] | Sprawdzenie wiedzy ujętej w problematyce wykładów i ćwiczeń |
O_WPPD_1 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [PPW_ O_WPPD _w_2] | Przygotowanie projektu opracowania wybranego problemu pedagogicznego z uwzględnieniem szczegółowych kryteriów zawartych w sylabusie. |
O_WPPD _3 |
Dyskusja [PPW_ O_WPPD _w_3] | Udział w dyskusji wykazanie się umiejętnością krytycznej analizy i oceny problemów pedagogicznych i ich metodologicznego opracowania. |
O_WPPD_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_ O_WPPD _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą |
15 |
Kolokwium [PPW_ O_WPPD _w_1] |
ćwiczenia [PPW_ O_WPPD _fs_2] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena przyjętych rozwiązań i projektów, udział w dyskusji. |
15 | Student samodzielnie przygotowuje się do oceny problemów badawczych, poddaje je krytycznej analizie i opracowuje modelowe projekty według wskazówek ujętych w sylabusie.
Projekty zostają zaprezentowane i ocenione podczas dyskusji grupowej. |
15 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [PPW_ O_WPPD _w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |