Warsztat pisania prac dyplomowych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: Warsztat pisania prac dyplomowych
Kod modułu: O_WPPD
Kod programu: W3-S2PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Warsztat pisania prac dyplomowych ma na celu przygotowanie studenta do samodzielnego zaplanowania, przygotowania, przeprowadzenia, opisania i zinterpretowania badań pedagogicznych w środowisku edukacyjnym dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ważne będzie również ukształtowanie umiejętności krytycznej oceny badań już przeprowadzonych, umiejętność znalezienie mocnych i słabych stron, sposobów wyciągania wniosków i projektowania badań będących rozszerzeniem lub kontynuacją wcześniej podjętych wyzwań. Zajęcia winny być pomocne również w opanowaniu umiejętności korzystania z wiarygodnych źródeł informacji odpowiednie ich umieszczanie w pracy, zaznaczania cytowań i przycytowań, umiejętności sporządzania przypisów i bibliografii.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych, docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga [O_WPPD_1]
K_W01 [4/5] K_U04 [4/5] K_K03 [4/5]
Student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk, posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi [O_WPPD_2]
K_W02 [4/5] K_U05 [4/5]
Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych), posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki. [O_WPPD _3]
K_W04 [4/5] K_U06 [4/5]
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych, utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych. [O_WPPD _4]
K_U09 [5/5] K_K04 [5/5] K_K07 [5/5]
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych, jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych [O_WPPD _5]
K_W14 [5/5] K_U07 [5/5] K_U08 [5/5] K_K05 [5/5]
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej, odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych [O_WPPD _6]
K_W15 [5/5] K_K06 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [PPW_ O_WPPD _w_1]
Sprawdzenie wiedzy ujętej w problematyce wykładów i ćwiczeń
O_WPPD_1 O_WPPD_2 O_WPPD _3 O_WPPD _4 O_WPPD _5
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [PPW_ O_WPPD _w_2]
Przygotowanie projektu opracowania wybranego problemu pedagogicznego z uwzględnieniem szczegółowych kryteriów zawartych w sylabusie.
O_WPPD _3 O_WPPD _4 O_WPPD _5 O_WPPD _6
Dyskusja [PPW_ O_WPPD _w_3]
Udział w dyskusji wykazanie się umiejętnością krytycznej analizy i oceny problemów pedagogicznych i ich metodologicznego opracowania.
O_WPPD_1 O_WPPD_2 O_WPPD _3 O_WPPD _4 O_WPPD _5 O_WPPD _6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_ O_WPPD _fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą
15 Kolokwium [PPW_ O_WPPD _w_1]
ćwiczenia [PPW_ O_WPPD _fs_2]
Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena przyjętych rozwiązań i projektów, udział w dyskusji.
15
Student samodzielnie przygotowuje się do oceny problemów badawczych, poddaje je krytycznej analizie i opracowuje modelowe projekty według wskazówek ujętych w sylabusie. Projekty zostają zaprezentowane i ocenione podczas dyskusji grupowej.
15 Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [PPW_ O_WPPD _w_2] Dyskusja [PPW_ O_WPPD _w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)