Przedmiot fakultatywny 1- Nauczyciel- spolegliwy opiekun
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: | Przedmiot fakultatywny 1- Nauczyciel- spolegliwy opiekun |
---|---|
Kod modułu: | S2_F1 |
Kod programu: | W3-S2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby charakteryzującej się gotowością do autentycznej troski o zrównoważony rozwój podopiecznych; wykorzystującej elastyczne i responsywne działania i stwarzanie sytuacji dydaktyczno-wychowawczych sprzyjających identyfikacji i samodzielnemu rozwiązywaniu problemów (poznawczych, emocjonalnych, społecznych, etycznych) przez dziecko/ucznia |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej oraz działaniach sprzyjających ich rozwojowi, zaspokajaniu potrzeb [S2_F1_1] |
K_W15 [3/5] |
Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia oraz specyficznych potrzeb [S2_F1_2] |
K_W06 [4/5] |
Student ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, celach, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych
i pomocowych i sposobach ich wykorzystania we wspieraniu rozwoju dziecka [S2_F1_3] |
K_W14 [5/5] |
Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań oraz dobierania odpowiednich strategii realizacji działań praktycznych [S2_F1_4] |
K_U02 [5/5] |
Student ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki [S2_F1_5] |
K_K02 [4/5] |
Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [S2_F1_6] |
K_K05 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [S2_F1_w_1] | Opracowanie propozycji, sposobów i możliwości poznania specyficznych potrzeb dziecka, określenia sposobu ich zaspokajania we współpracy z różnymi specjalistami, instytucjami |
S2_F1_1 |
Dyskusja, ocena rozwiązań metodycznych i projektów [S2_F1_w_2] | Analiza możliwości wspierania rozwoju dziecka w zależności od jego indywidualnych potrzeb, opracowanie koncepcji wsparcia z wykorzystaniem działalności różnych instytucji i ośrodków |
S2_F1_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [S2_F1_fs_1] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów |
15 | Opracowanie propozycji działań zmierzających do wykorzystania współpracy ze środowiskiem (instytucjami kulturalno-oświatowymi, wychowawczymi itp.) w celu rozwijania własnych zainteresowań, ocena propozycji rozwiązań |
45 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [S2_F1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |