Przedmiot fakultatywny 3- Nauczyciel- osoba mająca świadomość swoich zainteresowań Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: Przedmiot fakultatywny 3- Nauczyciel- osoba mająca świadomość swoich zainteresowań
Kod modułu: S3_F3
Kod programu: W3-S2PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby mającej świadomość swoich zainteresowań (nie tylko pedagogicznych) i potrafiącej wykorzystać je w procesie samorealizacji z jednoczesnym pożytkiem dla swoich podopiecznych (zjawisko tzw. modelowania pasji). Wskazanie różnorodnych możliwości kształtowania i rozwijania zainteresowań własnych i wychowanków.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia pracy wychowawcy [S3_F3_1]
K_W07 [2/5]
Student ma wiedzę na temat wychowania i kształcenia oraz interesujących go zagadnień kulturalnych, przyrodniczych, historycznych, psychologicznych itp. [S3_F3_2]
K_W11 [4/5]
Student wykazuje się wiedzą o metodyce wykonywania zadań związanych z kształtowaniem zainteresowań podopiecznych [S3_F3_3]
K_W15 [5/5]
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje zainteresowania [S3_F3_4]
K_U02 [4/5]
Student potrafi wypowiadać się na tematy związane z wychowaniem, z wykorzystaniem własnych doświadczeń i zainteresowań (działalność społeczno-kulturalna, twórczość amatorska itp.) [S3_F3_5]
K_U04 [3/5]
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, w tym własnym, oraz wspierać ich samodzielność, inspirować i motywować do uczenia się i rozwoju przez całe życie [S3_F3_6]
K_U11 [5/5]
Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych osiągnięć i rozumie potrzebę stałego doskonalenia i dokształcania się, rozwoju osobowego, wyznacza kierunki własnego rozwoju [S3_F3_7]
K_K01 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [S3_F3_w_1]
Opracowanie propozycji i sposobów rozwijania zainteresowań własnych i uczniów, poznanie różnorodnych koncepcji kształtowania i rozwijania zainteresowań i zamiłowań dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
S3_F3_1 S3_F3_3 S3_F3_4 S3_F3_7
Dyskusja, ocena rozwiązań metodycznych i projektów [S3_F3_w_2]
Zapoznanie się z rozmaitymi propozycjami kształtowania zainteresowań, możliwymi do wykorzystania w działalności pedagogicznej
S3_F3_2 S3_F3_5 S3_F3_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [S3_F3_fs_1]
Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów
15
Opracowanie propozycji ścieżek rozwoju zainteresowań i zamiłowań dzieci, ocena propozycji rozwiązań
45 Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [S3_F3_w_1] Dyskusja, ocena rozwiązań metodycznych i projektów [S3_F3_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)