Przedmiot fakultatywny 1- Nauczyciel- człowiek wielozadaniowy Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: Przedmiot fakultatywny 1- Nauczyciel- człowiek wielozadaniowy
Kod modułu: S4_F1
Kod programu: W3-S2PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie nauczyciela, jako człowieka wielozadaniowego posiadającego kompetencje opiekuńcze, wychowawcze, dydaktyczne, prowadzący działania profilaktyczne, diagnostyczne, kompensacyjne i inne; będące odpowiedzią na wyzwania edukacji we współczesnym świecie. Fakultet pogłębia wiedzę dotyczącą instytucji edukacyjno-oświatowych; metod pracy dydaktycznej oraz rozwoju własnego nauczyciela wielozadaniowego.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym, co pozwala mu wielozadaniowo spoglądać na zadania i kompetencje współczesnego nauczyciela i jego obecności w różnych instytucjach życia społecznego [S4_F1_1]
K_W01 [3/5] K_W08 [3/5]
Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach oraz rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii jako podstaw wielozadaniowości [S4_F1_2]
K_W10 [4/5] K_W11 [4/5]
Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania, informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych [S4_F1 _3]
K_U01 [3/5]
Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych [S4_F1 _4]
K_U02 [3/5]
Student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz całożyciowego uczenia się i wielozadaniowości [S4_F1 _5]
K_U11 [4/5]
Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie wielorakich kompetencji wspomagających postawę wielozadaniową [S4_F1 _6]
K_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie semestralne oparte o prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [S4_F1_w_1]
Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach w wymiarze profesjonalnym jako rezultat rozwoju wielozadaniowości nauczyciela oraz kompetencji indywidualnych – projekt/wytwór indywidualny lub zespołowy opisany szczegółowo w sylabusie zajęć
S4_F1_1 S4_F1_2 S4_F1 _3 S4_F1 _4 S4_F1 _5 S4_F1 _6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [S4_F1_fs_1]
Metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych, dyskusja
15
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą i/lub materiałami źródłowymi przekazanymi przez prowadzącego zajęcia; przygotowanie projektów w pracy indywidualnej i zespołowej
45 Zaliczenie semestralne oparte o prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [S4_F1_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)