Przedmiot fakultatywny 1- Nauczyciel- człowiek poszukujący innowacyjnych rozwiązań
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: | Przedmiot fakultatywny 1- Nauczyciel- człowiek poszukujący innowacyjnych rozwiązań |
---|---|
Kod modułu: | S3_F1 |
Kod programu: | W3-S2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mają na celu zapoznanie z alternatywnymi metodami oraz formami pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, a tym samym ukształtowanie człowieka zainteresowanego, a także poszukującego innowacyjnych oraz twórczych aspektów swojej pracy wychowawczo-dydaktycznej. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych oraz innowacyjnych rozwiązaniach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania. [S3_F1_1] |
K_W03 [4/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, prowadzących innowacyjne działania wychowawczo-dydaktyczne w pracy z dzieckiem / uczniem. [S3_F1_2] |
K_W10 [5/5] |
Student posiada uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach. [S3_F1_3] |
K_W15 [4/5] |
Student potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące innowacyjnych rozwiązań w pracy nauczyciela z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych. [S3_F1_4] |
K_U04 [5/5] |
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych. [S3_F1_5] |
K_U09 [5/5] |
Student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz całożyciowego uczenia się. [S3_F1_6] |
K_U11 [4/5] |
Student posiada pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, także w zakresie poszukiwania innowacyjnych rozwiązań wychowawczo-dydaktycznych w pracy z dzieckiem / uczniem. [S3_F1_7] |
K_K01 [5/5] |
Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę. [S3_F1_8] |
K_K02 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S3_F1_w_1] | Przedstawienie referatu (w postaci prezentacji PowerPoint lub w formie pisemnej) dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń. Ocena przydatności wybranych innowacyjnych rozwiązań metodycznych, środków i form stosowanych w pracy przedszkola i szkoły podstawowej. |
S3_F1_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [S3_F1_fs_1] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów. |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, opracowanie referatu. |
45 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S3_F1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |