Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel- ekspert od wspierania rozwoju dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: | Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel- ekspert od wspierania rozwoju dziecka |
---|---|
Kod modułu: | S1_F2 |
Kod programu: | W3-S2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowania eksperta od wspierania rozwoju dziecka wyposażonego w bogatą wiedzę psychopedagogiczną oraz dotyczącą praw dziecka pozwalającą mu na integralne ujęcie funkcjonowania swoich podopiecznych z uwzględnieniem ich zasobów, jak i deficytów, umiejętnie planujący i realizujący proces dydaktyczno-wychowawczy wzmacniający autonomię i potrzebę samostanowienia dzieci/uczniów; |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, niezbędną dla organizowania wsparcia rozwoju wychowanka [S1_F2_1] |
K_W06 [4/5] |
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej dla wspierania rozwoju wychowanków [S1_F2_2] |
K_W12 [5/5] |
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych ze wsparciem rozwoju wychowanka [S1_F2_3] |
K_U10 [5/5] |
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie [S1_F2_4] |
K_U11 [5/5] |
Student potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, wskazywać kierunki i możliwości wsparcia wychowanka [S1_F2_5] |
K_U01 [4/5] |
Student utożsamia się z podejmowanymi działaniami nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, nad wspieraniem ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy oraz inspirowaniem do działań na rzecz uczenia się przez całe życie [S1_F2_6] |
K_K04 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S1_F2_w_1] | Poznanie praw dziecka, dyskusja nad sposobami ich egzekwowania, propagowania i wdrażania. Poznanie sposobów diagnozowania i wspierania rozwoju wychowanków, w tym także działań instytucjonalnych w tym zakresie. Ocena wsparcia wychowanka w konkretnej sytuacji oraz wskazanie możliwości podjęcia innych działań |
S1_F2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [S1_F2_fs_1] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów, udział w dyskusji |
15 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu na temat praw dziecka, przygotowanie do dyskusji nad sposobami ich egzekwowania, propagowania i wdrażania. Poznanie sposobów diagnozowania i wspierania rozwoju wychowanków, w tym także działań instytucjonalnych w tym zakresie. Pisemna ocena wsparcia wychowanka w konkretnej sytuacji oraz wskazanie możliwości podjęcia innych działań |
45 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S1_F2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |