Przedmiot fakultatywny 3- Nauczyciel-człowiek pozytywnie nastawiony do nowych doświadczeń i poszukujący nowych rozwiązań Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: Przedmiot fakultatywny 3- Nauczyciel-człowiek pozytywnie nastawiony do nowych doświadczeń i poszukujący nowych rozwiązań
Kod modułu: S2_F3
Kod programu: W3-S2PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby pozytywnie nastawionej do nowych doświadczeń, poszukującej innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych (wychowawczo-dydaktycznych), skutecznie adaptujący się do zmieniających się warunków, gotowy do inicjowania i wdrażania zmian.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę i poszukuje nowych możliwości jej zastosowania [S2_F3_1]
K_W05 [4/5]
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej i próbuje określać nowe możliwości jej zastosowania [S2_F3_2]
K_W16 [5/5]
Student ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, celach, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych i sposobach ich wykorzystania we wspieraniu rozwoju dziecka [S2_F3_3]
K_W14 [5/5]
Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań oraz dobierania odpowiednich strategii realizacji działań praktycznych [S2_F3_4]
K_U02 [5/5]
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej w zróżnicowanych środowiskach społecznych, poszukuje innowacyjnych rozwiązań problemów [S2_F3_5]
K_U09 [4/5] K_U10 [4/5]
Student potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne [S2_F3_6]
K_U11 [5/5]
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych kompetencji i działań oraz doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, rozwoju placówki, w której pracuje [S2_F3_7]
K_K01 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S2_F3_w_1]
Opracowanie propozycji innowacji pedagogicznej, programu autorskiego, projektu zajęć pozalekcyjnych, propozycji wsparcia rozwoju dziecka itp.
S2_F3_1 S2_F3_2 S2_F3_3 S2_F3_4 S2_F3_5 S2_F3_6 S2_F3_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [S2_F3_fs_1]
Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów
15
Opracowanie propozycji innowacji pedagogicznej, programu autorskiego, projektu zajęć pozalekcyjnych, propozycji wsparcia rozwoju dziecka itp. Udział w dyskusji, ocena przedstawionych projektów
45 Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S2_F3_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)