Przedmiot fakultatywny 3- Nauczyciel-człowiek pozytywnie nastawiony do nowych doświadczeń i poszukujący nowych rozwiązań
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: | Przedmiot fakultatywny 3- Nauczyciel-człowiek pozytywnie nastawiony do nowych doświadczeń i poszukujący nowych rozwiązań |
---|---|
Kod modułu: | S2_F3 |
Kod programu: | W3-S2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby pozytywnie nastawionej do nowych doświadczeń, poszukującej innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych (wychowawczo-dydaktycznych), skutecznie adaptujący się do zmieniających się warunków, gotowy do inicjowania i wdrażania zmian. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę i poszukuje nowych możliwości jej zastosowania [S2_F3_1] |
K_W05 [4/5] |
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej i próbuje określać nowe możliwości jej zastosowania [S2_F3_2] |
K_W16 [5/5] |
Student ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, celach, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych
i pomocowych i sposobach ich wykorzystania we wspieraniu rozwoju dziecka [S2_F3_3] |
K_W14 [5/5] |
Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań oraz dobierania odpowiednich strategii realizacji działań praktycznych [S2_F3_4] |
K_U02 [5/5] |
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej w zróżnicowanych środowiskach społecznych, poszukuje innowacyjnych rozwiązań problemów [S2_F3_5] |
K_U09 [4/5] |
Student potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne [S2_F3_6] |
K_U11 [5/5] |
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych kompetencji i działań oraz doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, rozwoju placówki, w której pracuje [S2_F3_7] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S2_F3_w_1] | Opracowanie propozycji innowacji pedagogicznej, programu autorskiego, projektu zajęć pozalekcyjnych, propozycji wsparcia rozwoju dziecka itp. |
S2_F3_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [S2_F3_fs_1] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów |
15 | Opracowanie propozycji innowacji pedagogicznej, programu autorskiego, projektu zajęć pozalekcyjnych, propozycji wsparcia rozwoju dziecka itp.
Udział w dyskusji, ocena przedstawionych projektów |
45 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S2_F3_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |