Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel- człowiek etyczny Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel- człowiek etyczny
Kod modułu: S3_F2
Kod programu: W3-S2PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie człowieka etycznego, uczciwego, starającego się działać na podstawie uniwersalnych zasad etycznych i praw moralnych, znającego i przestrzegającego zasad etyki zawodu nauczyciela
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej [S3_F2_1]
K_W06 [4/5]
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodu nauczyciela [S3_F2_2]
K_W16 [5/5]
Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi, w tym także etycznymi i moralnymi, w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [S3_F2_3]
K_U08 [5/5]
Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi [S3_F2_4]
K_U02 [5/5]
Student potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych; jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych [S3_F2_5]
K_U05 [4/5]
Student ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej [S3_F2_6]
K_K05 [5/5]
Student dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki [S3_F2_7]
K_K04 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S3_F2_w_1]
Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach w wymiarze profesjonalnym i etycznym. Dyskusja nad dylematami etycznymi, poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Zasady etyki zawodowej nauczyciela i ich egzemplifikacja w konkretnych sytuacjach pedagogicznych.
S3_F2_1 S3_F2_2 S3_F2_3 S3_F2_4 S3_F2_5 S3_F2_6 S3_F2_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [S3_F2_fs_1]
Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów, udział w dyskusji
15
Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach w wymiarze profesjonalnym i etycznym. Dyskusja nad dylematami etycznymi, poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Zasady etyki zawodowej nauczyciela i ich egzemplifikacja w konkretnych sytuacjach pedagogicznych; przygotowanie do dyskusji, ocena przedstawionych projektów
45 Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S3_F2_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)