Działania ruchowe z dzieckiem
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: | Działania ruchowe z dzieckiem |
---|---|
Kod modułu: | EW_DRD |
Kod programu: | W3-S2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł przygotowuje studentów do pracy z dziećmi przedszkolnymi wczesnoszkolnymi w zakresie poznawania i realizacji różnorodnych działań ruchowych. Zapoznaje z ćwiczeniami, zabawami i grami ruchowymi oraz formami pracy w różnych warunkach i grupach wiekowych. Przedstawia wykorzystanie w aktywności ruchowej, zarówno w postaci ćwiczeń rytmicznych i tańców, jak i elementów gimnastyki, lekkoatletyki i mini-gier sportowych. W szerokim zakresie działań uwzględnia też spacery i wycieczki oraz rekreacyjne formy aktywności. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz Biomedycznych podstaw rozwoju dziecka. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę w zakresie biomedycznych podstaw rozwoju dziecka Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne, wie o zabawie jako potrzebie życiowej dziecka, ma świadomość aspektów wychowawczych, kształcących, poznawczych i zdrowotnych [EW_DRD_1] |
K_W06 [4/5] |
Posiada wiadomości z zakresu metod pracy w obszarze kultury fizycznej dzieci o różnym stopniu sprawności motorycznej oraz z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcji [EW_DRD_2] |
K_W11 [5/5] |
Ma świadomość i odpowiedzialność ze względu na bezpieczeństwo i higienę podczas aktywności ruchowej dziecka przedszkolnego i w kl. I-III i potrafi skuteczne reagować na zagrożenia podczas aktywności dzieci. Potrafi pracować w zespole i przyjmować rolę lidera. [EW_DRD_ 3] |
K_U12 [5/5] |
Potrafi łączyć teorię z praktyką, wykazuje się kreatywnością w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych oraz ich projektowania. Analizuje złożone problemy edukacyjne. [EW_DRD_4] |
K_U02 [4/5] |
Dobiera samodzielnie metody pracy, formy i środki dydaktyczne podczas pracy z dziećmi w różnych warunkach - sala gimnastyczna, środowisko naturalne, pory roku. Zna metodykę i organizacje wycieczek szkolnych, gimnastyki i lekkoatletyki dziecięcej. Propaguje szerokie działania ruchowe mające wpływ na harmonijny rozwój dziecka. [EW_DRD_5] |
K_U10 [4/5] |
Posiada umiejętności w zakresie komunikowania się z dziećmi i otoczeniem realizującym działania pedagogiczne na płaszczyźnie różnorodnych poczynań w aspekcie aktywności ruchowej. [EW_DRD_6] |
K_K07 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium [EW_DRD_w_1] | Sprawdzenie wiedzy z zakresu przedmiotu ujętej w problematyce ćwiczeń. |
EW_DRD_1 |
Praca pisemna [EW_DRD_w_2] | Przygotowanie scenariusza gier i zabaw ruchowych oraz wycieczki szkolnej; |
EW_DRD_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [EW_DRD_fs_1] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych. |
30 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie prac zaliczeniowych oraz przygotowanie do kolokwium. |
20 |
Kolokwium [EW_DRD_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |