Numeryczne wspomaganie diagnostyki Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: W4-S1IB19.2020

Nazwa modułu: Numeryczne wspomaganie diagnostyki
Kod modułu: 08-IBPR-S1-20-7-NWD
Kod programu: W4-S1IB19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Opanowanie materiału z modułu „Numeryczne wspomaganie diagnostyki” wymaga działań na dwóch płaszczyznach: poznanie i zrozumienia podstaw teoretycznych oraz nabycie praktycznych umiejętności w posługiwaniu się wiedzą teoretyczną. Podstawy teoretyczne to przede wszystkim przyswojenie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z przedmiotem, nabycie umiejętności kojarzenia oraz zastosowania omawianych zagadnień. To również „wiedza” o tym, gdzie w literaturze można znaleźć szczegółowe informacje (wzory, procedury, przykłady). Umiejętności praktyczne nabyć można poprzez analizę przykładów liczbowych, a przede wszystkim przez samodzielne rozwiązywanie zadań. Studiowanie modułu wymaga uwzględnienia dwóch aspektów, które są cechą inżyniera - praktyczne wykorzystywanie swojej wiedzy i umiejętności w działalności zawodowej.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia modułów matematyka, podstawy statystyki i rachunku prawdopodobieństwa, podstawy biostatystyki.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę z zakresu podstawowych metod analitycznych pozwalających na opracowanie danych uzyskanych z eksperymentów, zna podstawowe zagadnienia ze statystyki pozwalające na analizę danych w celu wspomagania diagnostyki. [k_1]
W02 [4/5] W09 [4/5] W17 [4/5]
Student potrafi wykorzystać poznane metody numeryczne do analizy danych i na tej podstawie dokonać oceny działania urządzeń biomedycznych, ma podstawową wiedzę pozwalającą na ocenę błędów popełnianych podczas zbierania danych. [k_2]
U14 [4/5] U09 [4/5]
Student potrafi ocenić przydatność wybranych metod i narzędzi, typowych dla inżynierii biomedycznej, służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich wykorzystywanych do wspomagania diagnostyki. [k_3]
U24 [2/5]
Student potrafi pozyskiwać dane z różnych źródeł, potrafi wykorzystać je w dalszej analizie, potrafi interpretować wyniki uzyskane z analizy danych i formułować odpowiednie wnioski. [k_4]
U02 [3/5]
Student, pracując w grupie, bierze odpowiedzialność za uzyskane wyniki i interpretację prezentowanych danych. [k_5]
K03 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [k_w_1]
W ramach modułu zostanie zrealizowane przynajmniej jedno kolokwium z zakresu metod analitycznych wykorzystywanych do wspomagania diagnostyki.
k_1 k_2 k_3
Burza mózgów [k_w_2]
Wykonanie zadania analitycznego - problemu technicznego w grupie ok. 3-4 osobowej.
k_1 k_2 k_3 k_4 k_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [k_fs_1]
Prowadzący demonstruje przegląd metod numerycznych wykorzystywanych do wspomagania diagnostyki. Następnie wspólnie ze studentami rozwiązuje i analizuje wybrane przykłady wspomagania diagnostyki. Zajęcia odbywają się z użyciem stanowisk komputerowych z odpowiednim oprogramowaniem lub w postaci tradycyjnej. W ramach burzy mózgów studenci, pracując w grupach, rozwiązują zadanie analityczne zaproponowane przez prowadzącego.
30
Student w ramach pracy własnej studiuje literaturę związaną z tematyką realizowaną w ramach modułu oraz analizuje zadania wykonane podczas zajęć laboratoryjnych. Student zobowiązany jest być przygotowanym do każdych zajęć laboratoryjnych z wiedzy teoretycznej uzyskanej na wcześniejszych zajęciach oraz z literatury.
70 Kolokwium [k_w_1] Burza mózgów [k_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)