Pedeutologia
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: | Pedeutologia |
---|---|
Kod modułu: | O_P_II |
Kod programu: | W3-S2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Efekty tego modułu Pedeutologia zostaną zrealizowane przy pomocy wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. Treści kształcenia tego modułu zostały skoncentrowane wokół istotnych współczesnych problemów, związanych z pracą nauczyciela, takich jak: kondycja współczesnego nauczyciela - wychowawcy, jego powinności moralne i etyczne oraz specyfika nauczycielskiego profesjonalizmu. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student charakteryzuje różne perspektywy poznawcze w badaniu nauczyciela. [O_P_II_1] |
K_W05 [1/5] |
Student prezentuje uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych. [O_P_II_2] |
K_W12 [3/5] |
Student przedstawia kondycję współczesnego nauczyciela. [O_P_II_3] |
K_W15 [1/5] |
Student wskazuje i uzasadnia powinności moralne i etyczne zawodu nauczyciela. [O_P_II_4] |
K_W16 [1/5] |
Student wyjaśnia specyfikę nauczycielskiego profesjonalizmu. [O_P_II_5] |
K_U05 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt badawczy [O_P_w_II_1] | Studenci w zespołach realizują wycinkowe badania nad nauczycielem, dotyczące wybranych aspektów jego zawodowej funkcji, dokonują analizy pisemnej raportów z badań nad nauczycielem (rządowe, akademickie); w konstruowanym opracowaniu odwołują się do „Nauczycielskiego dekalogu” oraz przygotowują w formie pisemnej kryteria oceny pracy nauczyciela. |
O_P_II_1 |
Praca pisemna - test zaliczeniowy [O_P_w_II_2] | Oceniana będzie wiedza z zakresu podstawowych faktów rozwoju subdyscypliny, znajomość różnorodnych ujęć osoby nauczyciela, współczesnych koncepcji kształcenia nauczycieli, etapów rozwoju zawodowego oraz koncepcji zawodowego profesjonalizmu nauczyciela. |
O_P_II_1 |
Ocena aktywności w dyskusji grupowej [O_P_w_II_3] | Student studiuje zadane teksty i uczestniczy w problemowej dyskusji grupowej. Oceniana będzie częstotliwość wypowiadania się na zajęciach oraz jakość formułowanych argumentów oraz pytań i wątpliwości. Zaznaczenie aktywności studenta następuje na liście obecności za pomocą plusów. |
O_P_II_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [O_P_II _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
Wykład problemowy, konwersatoryjny;
|
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowuje się do testu wiedzy (zaliczeniowego). |
15 | |
ćwiczenia [O_P_II _fs_2] | Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu; projekt badawczy |
15 | Student przygotowuje prace pisemne w tym projekt badawczy. |
15 |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |