Andragogika
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: | Andragogika |
---|---|
Kod modułu: | O_A_II |
Kod programu: | W3-S2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Efekty modułu Andragogika będą realizowane za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. Celem tego modułu jest wzbogacenie wiedzy studentów w zakresie głównych prawidłowości i determinantów rozwoju człowieka dorosłego oraz nabycie umiejętności zastosowania wiedzy andragogicznej do analizy i oceny problemów związanych z wychowaniem i edukacją osób dorosłych, a także do rozwiązywania własnych problemów osobistych, społecznych, zawodowych |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student określa miejsce, jakie zajmuje andragogika wśród innych subdyscyplin pedagogicznych, prawidłowo posługuje się terminologią andragogiczną. [O_A_II_1] |
K_W05 [1/5] |
Student potrafi opisać cykl rozwoju człowieka dorosłego w kontekście zmian fizycznych i psychospołecznych oraz uzasadnić znaczenie różnych środowisk edukacyjnych dla rozwoju osób dorosłych. [O_A_II_2] |
K_W06 [1/5] |
Student potrafi wykorzystać wiedzę andragogiczną dla analizy przedstawionych problemów wychowania i edukacji dorosłych. [O_A_II_3] |
K_U02 [1/5] |
Student sprawnie porozumiewa się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzysta z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. [O_A_II_4] |
K_U03 [3/5] |
Student twórczo animuje prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspiera ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspiruje do działań na rzecz całożyciowego uczenia się. [O_A_II_5] |
K_U11 [3/5] |
Student potrafi zastosować wiedzę andragogiczną w rozwiązywaniu aktualnych problemów osobistych, społecznych i zawodowych. Potrafi analizować i podejmować zadania zawodowe posługując się wiedzą na temat uczenia się i rozwoju dorosłych. [O_A_II_6] |
K_K02 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny lub ustny [O_A_w_II_1] | Moduł Andragogika kończy się egzaminem w formie pisemnej lub ustnej, obejmującym wiadomości z zakresu podstaw metodologicznych andragogiki, różnorodnych procesów edukacyjnych dorosłych i rozwoju człowieka dorosłego. |
O_A_II_1 |
Działania praktyczne [O_A_w_II_2] | Praca zaliczeniowa z ćwiczeń w formie pisemnego projektu zajęć i/lub kolokwium obejmującego zagadnienia edukacji ustawicznej dorosłych. |
O_A_II_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [O_A_II _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
Wykład problemowy;
|
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
45 |
Egzamin pisemny lub ustny [O_A_w_II_1] |
ćwiczenia [O_A_II _fs_2] | Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu |
15 | Student przygotowuje pracę pisemną w formie projektu. |
15 |
Działania praktyczne [O_A_w_II_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |