Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: | Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
---|---|
Kod modułu: | RW_AUT |
Kod programu: | W3-S2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Dwa efekty modułu (PSER_AUT_1 i PSERN_AUT_1) planuje się zrealizować podczas wykładów. Pozostałe efekty będą realizowane na zajęciach ćwiczeniowych. Wszystkie zostaną pogłębione przez pracę własną studenta.
|
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu podstaw pedagogiki specjalnej, biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania oraz psychologii klinicznej.
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna elementarną terminologię z zakresu pedagogiki specjalnej dotyczącą osób z autyzmem oraz pracy edukacyjno-terapeutycznej.
[RW_AUT _1] |
K_W01 [1/5] |
Student ma podstawową wiedzę na temat rozwoju intelektualnego, psychologicznego oraz społecznego osób autystycznych.
[RW_AUT _2] |
K_W05 [2/5] |
Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej w celu analizowania
i interpretowania sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i pomocowych i terapeutycznych w pracy
z osobą autystyczną.
[RW_AUT _3] |
K_U02 [3/5] |
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w zakresie pracy edukacyjnej, rewalidacyjnej, terapeutycznej i wychowawczej wśród osób z autyzmem.
[RW_AUT _4] |
K_K01 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca pisemna [RW_AUT_w _1] | Zespołowe zaprezentowanie elementów jednej z metod pracy z osobami
z autyzmem.
|
RW_AUT _1 |
Prowadzenie zajęć - warsztat praktyczny [RW_AUT_W_2] | Zespołowe zaprezentowanie elementów jednej z metod pracy z osobami z autyzmem.
|
RW_AUT _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PSER_AUT_fs_1] | Metody podające z wykorzystaniem elementów dyskusji i prezentacji multimedialnych
|
15 | Napisanie eseju dotyczącego wybranych aspektów psychospołecznego funkcjonowania osób z autyzmem |
30 |
Praca pisemna [RW_AUT_w _1] |
ćwiczenia [PSER_AUT_fs_2] | Metody podające, problemowe i praktyczne
|
15 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej/prezentacji, opracowanie i przygotowanie do praktycznego przedstawienia jednej z metod pracy z osobami z autyzmem. |
30 |
Prowadzenie zajęć - warsztat praktyczny [RW_AUT_W_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |