Edukacja aksjologiczna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: | Edukacja aksjologiczna |
---|---|
Kod modułu: | OW_Ax |
Kod programu: | W3-S2PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Opis: | Moduł Edukacja aksjologiczna realizowany jest zarówno w formie wykładowej, jak i ćwiczeniowej. Służy wprowadzeniu w problematykę aksjologiczną jako ośrodkową w pedagogice, orientacji w językach i strategiach przenoszenia wartości, kształtowaniu postawy uważności wobec odmienności sfery aksjologicznej od obszaru normatywności społecznej. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna etyczne i aksjologiczne koncepcje wybranych autorów. Zna pułapki kodeksów etyk zawodowych. Potrafi rozróżnić normatywność zasad od normatywności wartości. [OW_Ax_1] |
K_W16 [5/5] |
Student potrafi zbudować spójną wypowiedź na temat edukacji aksjologicznej oraz z odniesieniem do różnych dziedzin kultury opowiedzieć o wybranej przez siebie wartości (obecność i złożoność argumentacji, odwołania lekturowe, własne obserwacje, dostrzeganie dylematów, umiejętność formułowania pytań, inwencja projektowania alternatyw). [OW_Ax_2] |
K_U04 [5/5] |
Student potrafi krytycznie odnieść się do tekstu, wyłapując wartościowe tropy, fragmenty, które dały mu do myślenia (potrafi z odniesieniem do innych tekstów i własnych doświadczeń uzasadnić owocność lub bezużyteczność, zachwyt lub wątpliwość). [OW_Ax_3] |
K_U05 [5/5] |
Student ma dyspozycję do pogłębiania własnej wrażliwości i wyczulenia na specyfikę świata wartości. Jest nastawiony na uważność i wysiłek samokształceniowy. Ma świadomość własnego wydziedziczenia z pełni kultury i wymykania się wartości [OW_Ax_4] |
K_K01 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
egzamin [OW_Ax_w_1] | Zajęcia z edukacji aksjologicznej kończą się egzaminem ustnym lub pisemnym. |
OW_Ax_1 |
aktywność na zajęciach [OW_Ax_w_2] | W ramach ćwiczeń jednym z kryteriów weryfikacji będzie aktywny merytoryczny udział w dyskusji |
OW_Ax_1 |
opinie po kursie [OW_Ax_w_3] | Dobrowolne opinie studentów zbierane po kursie, w których mogą dojść do głosu zainspirowane lub ukształtowane dzięki zajęciom dyspozycje. |
OW_Ax_4 |
praca pisemna [OW_Ax_w_4] | Studenci przygotowują pisemną pracę zaliczeniową charakteryzującą w kontekście kulturowo-pedagogicznym wybraną wartość.
|
OW_Ax_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [OW_Ax_fs_1] | Wykład z wybranych zagadnień aksjologii, etyki i wychowania moralnego z wykorzystaniem środków audiowizualnych. |
30 | Student zapoznaje się z literaturą obligatoryjną i uzupełniającą |
60 |
egzamin [OW_Ax_w_1] |
ćwiczenia [OW_Ax_fs_2] | Analiza tekstów dotyczących edukacji aksjologicznej z wykorzystaniem fragmentów literackich, muzyki, pracy w grupach. Prezentacja wyników przygotowywanego projektu (pracy pisemnej). |
30 | Student zapoznaje się z literaturą stanowiącą podstawę do ćwiczeń oraz przygotowuje projekt zaliczeniowy. |
60 |
aktywność na zajęciach [OW_Ax_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |