Edukacja aksjologiczna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2020

Nazwa modułu: Edukacja aksjologiczna
Kod modułu: OW_Ax
Kod programu: W3-S2PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Opis:
Moduł Edukacja aksjologiczna realizowany jest zarówno w formie wykładowej, jak i ćwiczeniowej. Służy wprowadzeniu w problematykę aksjologiczną jako ośrodkową w pedagogice, orientacji w językach i strategiach przenoszenia wartości, kształtowaniu postawy uważności wobec odmienności sfery aksjologicznej od obszaru normatywności społecznej.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna etyczne i aksjologiczne koncepcje wybranych autorów. Zna pułapki kodeksów etyk zawodowych. Potrafi rozróżnić normatywność zasad od normatywności wartości. [OW_Ax_1]
K_W16 [5/5]
Student potrafi zbudować spójną wypowiedź na temat edukacji aksjologicznej oraz z odniesieniem do różnych dziedzin kultury opowiedzieć o wybranej przez siebie wartości (obecność i złożoność argumentacji, odwołania lekturowe, własne obserwacje, dostrzeganie dylematów, umiejętność formułowania pytań, inwencja projektowania alternatyw). [OW_Ax_2]
K_U04 [5/5]
Student potrafi krytycznie odnieść się do tekstu, wyłapując wartościowe tropy, fragmenty, które dały mu do myślenia (potrafi z odniesieniem do innych tekstów i własnych doświadczeń uzasadnić owocność lub bezużyteczność, zachwyt lub wątpliwość). [OW_Ax_3]
K_U05 [5/5]
Student ma dyspozycję do pogłębiania własnej wrażliwości i wyczulenia na specyfikę świata wartości. Jest nastawiony na uważność i wysiłek samokształceniowy. Ma świadomość własnego wydziedziczenia z pełni kultury i wymykania się wartości [OW_Ax_4]
K_K01 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [OW_Ax_w_1]
Zajęcia z edukacji aksjologicznej kończą się egzaminem ustnym lub pisemnym.
OW_Ax_1 OW_Ax_2 OW_Ax_3
aktywność na zajęciach [OW_Ax_w_2]
W ramach ćwiczeń jednym z kryteriów weryfikacji będzie aktywny merytoryczny udział w dyskusji
OW_Ax_1 OW_Ax_2 OW_Ax_3
opinie po kursie [OW_Ax_w_3]
Dobrowolne opinie studentów zbierane po kursie, w których mogą dojść do głosu zainspirowane lub ukształtowane dzięki zajęciom dyspozycje.
OW_Ax_4
praca pisemna [OW_Ax_w_4]
Studenci przygotowują pisemną pracę zaliczeniową charakteryzującą w kontekście kulturowo-pedagogicznym wybraną wartość.
OW_Ax_1 OW_Ax_2 OW_Ax_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [OW_Ax_fs_1]
Wykład z wybranych zagadnień aksjologii, etyki i wychowania moralnego z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
30
Student zapoznaje się z literaturą obligatoryjną i uzupełniającą
60 egzamin [OW_Ax_w_1] opinie po kursie [OW_Ax_w_3]
ćwiczenia [OW_Ax_fs_2]
Analiza tekstów dotyczących edukacji aksjologicznej z wykorzystaniem fragmentów literackich, muzyki, pracy w grupach. Prezentacja wyników przygotowywanego projektu (pracy pisemnej).
30
Student zapoznaje się z literaturą stanowiącą podstawę do ćwiczeń oraz przygotowuje projekt zaliczeniowy.
60 aktywność na zajęciach [OW_Ax_w_2] praca pisemna [OW_Ax_w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)