Bazy danych w Internecie 2**
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: 02-S1BN12.2014
| Nazwa modułu: | Bazy danych w Internecie 2** |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-BN-S1-BDI05 |
| Kod programu: | 02-S1BN12.2014 |
| Semestr: | semestr zimowy 2016/2017 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | W ramach modułu student powinien posiadać wiedzę o bazach danych, budowie oraz metodyce ich tworzenia. Student powinien umieć kształtować „umiejętności informacyjne” społeczeństwa wiedzy. Student powinien umieć zaprojektowaćbazę danych dla poszczególnych organizacjach. Student zna specyfikę wybranych baz danych w Polsce i na świecie. |
| Wymagania wstępne: | Znajomość ogólnych zasad wyszukiwania informacji oraz źródeł informacji naukowej, a także źródeł elektronicznych (w tym wyszukiwarek, multiwyszukiwarek, zasobów cyfrowych i innych) oraz zasad tworzenia kwerend podstawowych i zaawansowanych. Znajomość pojęć związanych z systemami informacyjnymi, bazami danych, typologią. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student ma wiedzę o cechach i zasadach budowy baz danych przyjaznych użytkownikowi.
Student zna i rozumie pojęcie „umiejętności informacyjne”, zna metody ich podnoszenia i pracy z różnymi grupami użytkowników.
Student zna zasady konstruowania metainforamcji o zasobach informacyjnych.
[BDI05_1] |
K_W02 [5/5] |
Student zna pojęcie i cechy charakterystyczne poszczególnych typów baz danych, będących składowymi rozbudowanych systemów informacyjnych.
Student zna generacje rozwoju baz danych, architektury informacji.
Student zna metody badania organizacji w zakresie funkcjonowania bazy danych i zarządzania informacją w organizacji.
[BDI05_2] |
K_W04 [5/5] |
Student potrafi zdefiniować funkcjonalną bazę danych.
Student potrafi określić i wskazać zasady współpracy między instytucjami w zakresie budowy wspólnych źródeł informacji.
Student rozumie zasady integracji informacji, potrafi określić główne kierunki rozwoju oraz zaplanować etapy realizacji wspólnych projektów biorąc pod uwagę specyfikę ośrodków oraz poszczególnych dziedzin wiedzy.
[BDI05_3] |
K_U02 [3/5] |
Student umie określić specyfikę potrzeb informacyjnych poszczególnych grup użytkowników.
Student zna organizację systemu informacji patentowej i normalizacyjnej, geograficznej, archiwalnej, biznesowej.
[BDI05_4] |
K_U06 [5/5] |
Student zna i rozumie kierunki rozwoju baz danych dostępnych w Internecie w Polsce i na świecie.
Student rozumie potrzebę współpracy uczestników procesu komunikowania w organizacji, rozumie potrzebę ustawicznych zmian w tym zakresie.
[BDI05_5] |
K_K02 [2/5] |
Student zna chroniące bazy danych przepisy prawa autorskiego [BDI05_6] |
K_W11 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Egzamin pisemny - test [BDI05_w_1] | Egzamin sprawdzający poziom przyswojenia wiedzy szczegółowej z zakresu daz danych funkcjonujących w Internecie. |
BDI05_1 |
| Prezentacja [BDI05_w_2] | Porównanie baz danych funkcjonujących w placówkach informacji naukowej. |
BDI05_3 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [BDI05_fs_1] | Wykład wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych. |
15 | Lektura uzupełniająca, praca z podręcznikiem. |
30 |
Egzamin pisemny - test [BDI05_w_1] |
| laboratorium [BDI05_fs_2] | Laboratorium, w ramach którego omówione zostaną wybrane zagadnienia dotyczące baz danych, z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych. |
15 | Lektura uzupełniająca, analiza baz danych, wykonanie prezentacji zgodnie z wymogami prowadzącego. |
60 |
Egzamin pisemny - test [BDI05_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||