Pedagogika resocjalizacyjna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N2PE19.2020

Nazwa modułu: Pedagogika resocjalizacyjna
Kod modułu: 12-PE-RM-N2-PR
Kod programu: W6-N2PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Opis:
Program modułu: Pedagogika resocjalizacyjna zapoznaje studentów z wiedzą teoretyczną dotyczącą jej miejsca w systemie nauk, a także zasad i podstawowych teorii i założeń naukowych, podmiotów oddziaływań resocjalizacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem ich trudności adaptacyjnych i typów zaburzeń, a także profesjonalizacji pracy resocjalizacyjnej. Moduł kształtuje umiejętności analizy i krytycznego podejścia do problemów społecznych, integrowania wiedzy z różnych dziedzin, umiejętności moralnej oceny zachowań ludzkich.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka [_K_1]
KN_K04 [3/5]
potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na temat zagadnień i problemów w pedagogice resocjalizacyjnej, posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi [_U_1]
K_U04 [4/5] K_U06 [3/5]
zna terminologię używaną w pedagogice resocjalizacyjnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym, ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki resocjalizacyjnej [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W04 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach, zwłaszcza osób niedostosowanych społecznie, środowisk dysfunkcyjnych itp. posiada wiedzę na temat ich rozwoju w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, poszerzoną w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych, prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych [_W_2]
K_W06 [3/5] K_W15 [3/5] KN_W01 [2/5] KN_W08 [2/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej w pracy resocjalizacyjnej, posiada wiedzę na temat etyki zawodu nauczyciela i wychowawcy [_W_3]
K_W16 [3/5] KN_W13 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [_w_1]
egzamin – test pisemny
_U_1 _W_1 _W_2 _W_3
aktywność na zajęciach - weryfikacja ciągła [_w_2]
obecność na zajęciach konwersatoryjnych, aktywny udział wyrażający się przygotowaniem merytorycznym i praktycznym do zadanego zagadnienia
_U_1 _W_1 _W_2
praca pisemna [_w_3]
praca pisemna sproblematyzowana wg uzgodnień z prowadzącym
_K_1 _U_1 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
metody podające wspomagane prezentacją
15
zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne do egzaminu
56 egzamin [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
metody podające i aktywizujące
15
zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne i praktyczne do ćwiczeń, przygotowanie pracy pisemnej
84 aktywność na zajęciach - weryfikacja ciągła [_w_2] praca pisemna [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)