Seminarium magisterskie 3 Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N2PE19.2020

Nazwa modułu: Seminarium magisterskie 3
Kod modułu: 12-PE-RM-N2-SM3
Kod programu: W6-N2PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 10
Opis:
W ramach seminarium magisterskiego studenci zostają przygotowani do dojrzałego, kompleksowego prowadzenia badań, rozszerzają wiedzę z zakresu metodologii badań społecznych, poznają rożne koncepcje metodyki badań społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru problemów rozwoju, funkcjonowania, edukacji, socjalizacji, rehabilitacji osób niepełnosprawnych. W trakcie pierwszego semestru modułowych zajęć opracowują koncepcję badawczą pracy magisterskiej, a w kolejnych semestrach prowadzą eksploracje i opisują (w zależności od podejścia wyjaśniają lub interpretują) wyniki badań. Moduł kończy się opracowaniem pracy magisterskiej.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1]
K_K01 [3/5]
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury (ze szczególnym uwzględnieniem dotyczących funkcjonowania, rozwoju i potrzeb osób niepełnosprawnych), przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych [_U_1]
K_U01 [4/5] K_U03 [4/5]
potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych [_U_2]
K_U02 [4/5] K_U04 [4/5]
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki, ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki specjalnej (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice), posiada szczegółową wiedzę z zakresu metod oraz narzędzi pozyskiwania danych w celu diagnozowania zarówno indywidualnego, społecznego jak i instytucjonalnego wsparcia osób niepełnosprawnych [_W_1]
K_W04 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin ustny [_w_1]
komisyjna obrona pracy magisterskiej
_U_1 _U_2 _W_1
zaliczenie z oceną [_w_2]
dokonane na podstawie zaliczania w poszczególnych semestrach opracowanych części pracy. Kolejność i zakres materiału – według przyjętej koncepcji przez promotora.
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
seminarium [_fns_1]
wykład, praca z tekstem, dyskusja, prezentacja
20
analiza literatury przedmiotu, przygotowywanie koncepcji, prowadzenie badań w terenie, statystyczna obróbka danych ich analiza – interpretacja i wyjaśnianie
270 egzamin ustny [_w_1] zaliczenie z oceną [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)