Pedagogika resocjalizacyjna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: Pedagogika resocjalizacyjna
Kod modułu: W6-PE-WZ-S1-PR
Kod programu: W6-S1PE19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Program modułu: Pedagogika resocjalizacyjna zapoznaje studentów z podstawową wiedzą teoretyczną dotyczącą miejsca tej subdyscypliny w systemie nauk, a także zasad i podstawowych teorii oraz założeń naukowych, podmiotów oddziaływań resocjalizacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem ich trudności adaptacyjnych i typów zaburzeń, a także profesjonalizacji pracy resocjalizacyjnej. Moduł kształtuje umiejętności analizy i krytycznego podejścia do problemów społecznych, integrowania wiedzy z różnych dziedzin, umiejętności moralnej oceny zachowań ludzkich.
Wymagania wstępne:
Psychologia, pedagogika
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka [_K_1]
K_K04 [3/5] K_K06 [3/5] SKN_K01 [4/5]
potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na temat zagadnień i problemów w pedagogice resocjalizacyjnej, posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi [_U_1]
K_U02 [4/5] K_U03 [4/5] K_U06 [4/5] SKN_U02 [3/5]
zna terminologię używaną w pedagogice resocjalizacyjnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym, ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki resocjalizacyjnej [_W_1]
K_W01 [4/5] K_W02 [4/5] K_W13 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach, zwłaszcza osób niedostosowanych społecznie, środowisk dysfunkcyjnych itp. posiada wiedzę na temat ich rozwoju w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, poszerzoną w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych, prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych [_W_2]
K_W05 [3/5] K_W07 [3/5] K_W15 [3/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej w pracy resocjalizacyjnej, posiada wiedzę na temat etyki zawodu nauczyciela i wychowawcy [_W_3]
K_W19 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [_w_1]
egzamin – test pisemny
_U_1 _W_1 _W_2 _W_3
aktywność na zajęciach – weryfikacja ciągła [_w_2]
obecność na zajęciach konwersatoryjnych, aktywny udział wyrażający się przygotowaniem merytorycznym i praktycznym do zadanego zagadnienia
_U_1 _W_1 _W_2
praca pisemna [_w_3]
praca pisemna sproblematyzowana wg uzgodnień z prowadzącym
_K_1 _U_1 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
Wykład wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych.
15
Zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne do egzaminu.
15 egzamin [_w_1]
ćwiczenia [_fs_2]
Metody podające i aktywizujące. Praca pisemna sproblematyzowana wg uzgodnień z prowadzącym.
15
Zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne i praktyczne do ćwiczeń, przygotowanie pracy pisemnej.
30 aktywność na zajęciach – weryfikacja ciągła [_w_2] praca pisemna [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)