Wspomaganie rodziny dysfunkcyjnej w środowisku lokalnym Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: Wspomaganie rodziny dysfunkcyjnej w środowisku lokalnym
Kod modułu: 12-PE-WZ-S1-WRD
Kod programu: W6-S1PE19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Uczestnicząc w zajęciach, studenci mają okazję pogłębić swoją wiedzę na temat rodzin dysfunkcyjnych oraz zapoznać się ze sposobami i zakresem możliwego wsparcia na rzecz tych rodzin w środowisku lokalnym. Rozwijają umiejętności oceniania stopnia zagrożenia, dyskomfortu funkcjonowania poszczególnych członków w tego typu rodzinach oraz wyszukiwania, dobierania sposobów pomocy oraz proponowania nowych rozwiązań o charakterze wspomagającym.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do okazywania empatii podopiecznym, wychowankom,okazywania im wsparcia i pomocy oraz samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej [_K_1]
K_K03 [3/5] K_K09 [3/5]
określa sytuacje zagrażające funkcjonowaniu rodziny; rozpoznaje z zastosowaniem odpowiednich metod i technik stan funkcjonowania poszczególnych członków rodziny; poszukuje rozwiązań pomocowych i projektuje odpowiednie wspacie [_U_1]
K_U03 [3/5] K_U09 [3/5] K_U10 [3/5]
zna typy rodzin dysfunkcyjnych, ich cechy charakterystyczne; przydatne techniki i narzędzia diagnostyczne oraz działania podejmowane w środowisku lokalnym (za pośrednictwem różnych instytucji, organizacji pozarządowych - propozycje programów środowiskowych, inicjatywy w środowisku lokalnym, grupy wsparcia) na rzecz wspomagania rozwoju (poznawczego, społeczno-emocjonalnego) i poprawiania warunków życia szczególnie dzieci i młodzieży pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych [_W_1]
K_W06 [3/5] K_W07 [3/5] K_W08 [3/5] K_W12 [2/5] K_W16 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści prezentowanych podczas ćwiczeń
_W_1
ocena projektu przygotowanego w grupie [_w_2]
przygotowanie projektu wsparcia rodziny w środowisku lokalnym (własnej gminie), biorąc pod uwagę zasoby pomocy dziecku i rodzinie, które istnieją na danym terenie – na przykładzie konkretnych przypadków rodzin
_K_1 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
Prezentacja treści - zastosowanie metod podających, pracy z tekstem oraz metod i technik samodzielnego dochodzenia do wiedzy. Prezentacja przygotowanego projektu.
30
Zapoznanie się z literaturą przedmiotu. Dobór rodziny - rozpoznanie czynników zagrażających jej funkcjonowaniu i zaproponowanie rozwiązań wspomagających.
20 kolokwium [_w_1] ocena projektu przygotowanego w grupie [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)