Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S2FN19.2020

Nazwa modułu: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I
Kod modułu: HTA-S2-PNJH-1
Kod programu: W1-S2FN19.2020
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: hiszpański
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Opis:
Celem modułu, w którego skład wchodzą zajęcia z gramatyki, konwersacji oraz języka pisanego, jest doskonalenie wiedzy, umiejętności i kompetencji studenta w zakresie języka hiszpańskiego, zmierzające do podniesienie jego znajomości języka kierunkowego do poziomu C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Wymagania wstępne:
Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie B2.
Literatura podstawowa:
Bibliografia zawarta w sylabusie.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
docenia znaczenie ustawicznego ćwiczenia umiejętności komunikowania się i wzbogacania słownictwa w języku hiszpańskim [K05]
K_K05 [3/5]
akceptuje odmienność i różnorodność kultur [K08]
K_K08 [4/5]
sprawnie posługuje się w języku hiszpańskim szerokim zasobem leksykalno-gramatycznym w różnych kontekstach i sytuacjach komunikacyjnych obejmujących różnorodne sfery życia [U01]
K_U01 [3/5]
formułuje płynne i spontaniczne wypowiedzi związane z tematami dotyczącymi różnorodnych aspektów życia społecznego w języku hiszpańskim [U02]
K_U02 [3/5]
posiada rozbudowaną umiejętność tworzenia różnych typów prac pisemnych oraz przygotowania wystąpień ustnych w języku hiszpańskim [U15]
K_U15 [3/5]
zna na poziomie rozszerzonym terminologię w języku hiszpańskim z dziedziny filologii [W01]
K_W01 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kontrolne listy kryteriów [w-1]
zestawienia zagadnień kontrolnych służące studentowi do samooceny bieżących postępów
K05
krótkie testy pisemne i ustne [w-2]
testy sprawdzające bieżące osiągnięcia i sprzyjające uczeniu się
U01 W01
ocena zadań i prac [w-3]
formalna ocena zadań i prac powstających podczas zajęć i w domu na różnych etapach nauki
U15
nieformalna obserwacja [w-4]
nieformalna obserwacja osiągnięć studenta dokonywana przez nauczyciela
K05 K08 U02 W01
egzamin końcowy [w-5]
(brak informacji)
K05 K08 U01 U02 U15 W01
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [f-1]
wykonywanie serii ukierunkowanych zadań, które rozwijają kompetencje lingwistyczne studenta w zakresie poprawności gramatycznej w języku hiszpańskim
30
wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie umiejętności uczenia się, a zwłaszcza wrażliwości językowej i komunikacyjnej oraz umiejętności heurystycznych (m. in. wykorzystywanie posiadanych kompetencji w nowych sytuacjach, wyszukiwanie, rozumienie i przekazywanie nowych informacji, korzystanie z nowych technologii: bazy danych, zasoby sieciowe itp.)
30
ćwiczenia [f-2]
wykonywanie ukierunkowanych zadań, służących wypracowaniu przez studenta strategii związanych z pisaniem (tworzenie wypowiedzi pisemnych) i czytaniem (czytanie ze zrozumieniem) oraz rozwijaniu jego kompetencji lingwistycznych (leksykalnej, gramatycznej, semantycznej, ortograficznej) i pragmatycznych (rozwijanie tematu) w języku hiszpańskim
30
wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie umiejętności uczenia się, a zwłaszcza wrażliwości językowej i komunikacyjnej oraz umiejętności heurystycznych (m. in. wykorzystywanie posiadanych kompetencji w nowych sytuacjach, wyszukiwanie, rozumienie i przekazywanie nowych informacji, korzystanie z nowych technologii: bazy danych, zasoby sieciowe itp.)
30
ćwiczenia [f-3]
wykonywanie ukierunkowanych zadań, służących wypracowaniu przez studenta strategii związanych z mówieniem (formułowanie wypowiedzi ustnych), słuchaniem (rozumienie ze słuchu) oraz interakcją ustną (konwersacja), a także rozwijaniu jego kompetencji lingwistycznych (w tym fonologicznych), socjolingwistycznych (stosowność socjolingwistyczna), pragmatycznych (elastyczność w interakcji) i funkcjonalnych (m. in. płynność wypowiedzi) w języku hiszpańskim
30
wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie umiejętności interkulturowych i uczenia się, a zwłaszcza wrażliwości językowej i komunikacyjnej, wrażliwości i sprawności fonetycznej oraz umiejętności heurystycznych (m. in. wykorzystywanie posiadanych kompetencji w nowych sytuacjach, wyszukiwanie, rozumienie i przekazywanie nowych informacji, korzystanie z nowych technologii: bazy danych, zasoby sieciowe itp.)
30
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
semestr zimowy 2020/2021 Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [W1-FNHT-S2-PNJH-1] hiszpański