Selected topics in general chemistry cz. 1
Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S1CH19.2020
Nazwa modułu: | Selected topics in general chemistry cz. 1 |
---|---|
Kod modułu: | W4-CH-S1-3-STGC1 |
Kod programu: | W4-S1CH19.2020 |
Semestr: | semestr zimowy 2021/2022 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Przedmiot Selected topics in general chemistry ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawami terminologii chemicznej takimi jak nomenklatura systematyczna związków chemicznych, szkło i podstawowe przyrządy laboratoryjne, podstawowe prawa i pojęcia chemiczne w języku angielskim. Po opanowaniu tego materiału studenci zapoznają się z kilkoma wybranymi zagadnieniami szeroko rozumianej chemii środowiska takimi jak chemia i ochrona powietrza czy wody. Student potrafi scharakteryzować główne procesy prowadzące do powstaniu smogu, zna podstawowe źródła skażenia wód. Wiedzę ogólną potrafi wykorzystać do przedstawienia problemów z zakresu ochrony środowiska w swej lokalnej społeczności. Student przygotowując prezentację o wybranym przez siebie temacie badawczym poszerza zakres swej wiedzy chemicznej, posługuje się nowym słownictwem, samodzielnie zdobywa potrzebne informacje w dostępnych źródłach, udoskonala umiejętność popularno-naukowego przedstawienia wybranych zagadnień. Uczy się czynnie uczestniczyć w dyskusji przedstawiając swoje poglądy oparte na rzetelnej wiedzy faktycznej. |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna podstawową terminologię chemiczną w języku angielskim [W4-CH-S1-3-STGC1_1] |
CH_U07 [4/5] |
Posługuje się podstawową terminologią chemiczną w języku angielskim [W4-CH-S1-3-STGC1_2] |
CH_U07 [5/5] |
Zna podstawy systematycznej nomenklatury związków chemicznych w języku angielskim [W4-CH-S1-3-STGC1_3] |
CH_U07 [4/5] |
Potrafi utworzyć nazwę systematyczną podstawowych związków chemicznych w języku angielskim [W4-CH-S1-3-STGC1_4] |
CH_U07 [3/5] |
Zna w zakresie podstawowym chemizm atmosfery, procesy odpowiedzialne za zanieczyszczenie powietrza oraz sposoby przeciwdziałania [W4-CH-S1-3-STGC1_5] |
CH_W01 [4/5] |
Ma wiedzę dotyczącą zagadnień dotyczących zanieczyszczenia chemicznego i ochrony wód przed skażeniami [W4-CH-S1-3-STGC1_6] |
CH_W01 [4/5] |
Opracowuje i przedstawia krótką informację ustną dotycząca wybranego aspektu ochrony środowiska w miejscu zamieszkania [W4-CH-S1-3-STGC1_7] |
CH_U06 [5/5] |
Przedstawia krótką prezentację dotycząca wybranego przez siebie tematu badawczego [W4-CH-S1-3-STGC1_8] |
CH_U06 [4/5] |
Bierze udział w dyskusji na forum grupy na temat zagadnień takich jak globalne ocieplenie, skażenie wód, lub innych [W4-CH-S1-3-STGC1_9] |
CH_U01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium na zaliczenie [W4-CH-S1-3-STGC1_w_1] | Pisemna weryfikacja wiedzy w oparciu o zagadnienia dotyczące chemii środowiska. |
W4-CH-S1-3-STGC1_5 |
odpowiedź ustna [W4-CH-S1-3-STGC1_w_2] | Ocena przygotowanej informacji na temat problemów ochrony środowiska w miejscu zamieszkania. |
W4-CH-S1-3-STGC1_7 |
prezentacja [W4-CH-S1-3-STGC1_w_3] | Ocena przygotowanej prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia. |
W4-CH-S1-3-STGC1_8 |
kolokwium [W4-CH-S1-3-STGC1_w_4] | Test pisemny sprawdzający znajomość podstawowego słownictwa chemicznego w języku angielskim. |
W4-CH-S1-3-STGC1_1 |
ocenianie ciągłe [W4-CH-S1-3-STGC1_w_5] | Ocena merytorycznego przygotowania do dyskusji na wybrany temat. |
W4-CH-S1-3-STGC1_9 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [W4-CH-S1-3-STGC1_fs1] | Zajęcia z wykorzystaniem środków audiowizualnych: filmów instruktażowych, nagrań video z wykładów z chemii ogólnej lub pokrewnych. Lektura i analiza odpowiednich fragmentów podręcznika. Dyskusja po wystąpieniach ustnych studentów. |
30 | Praca z zalecanym podręcznikiem, samodzielna praca z materiałami zawierającymi słownictwo chemiczne, praca z literaturą źródłową, poszukiwanie wiadomości w Internecie. Przygotowywanie pisemnej notatki dotyczącej przyszłej tematyki pracy licencjackiej. Udział w dyskusjach z pozostałymi uczestnikami zajęć. |
30 |
kolokwium na zaliczenie [W4-CH-S1-3-STGC1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |