Literatura polska XXI wieku
Kierunek studiów: Twórcze pisanie i marketing wydawniczy
Kod programu: W1-S2TP20.2020
| Nazwa modułu: | Literatura polska XXI wieku |
|---|---|
| Kod modułu: | 02_TPiMW_S2_LPXXI04 |
| Kod programu: | W1-S2TP20.2020 |
| Semestr: | semestr letni 2021/2022 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 6 |
| Opis: | W ramach modułu studenci będą mieli możliwość zapoznania się z najważniejszymi zjawiskami i procesami literackimi, które zaszły w Polsce w pierwszych dekadach XXI wieku. Zasadniczym celem zajęć jest pogłębienie wiedzy o polskiej prozie i poezji, a także najcelniejszej literaturze non fiction (reportaż, biografistyka, proza dziennikowa i wspomnieniowa). Analizowane będą najbardziej charakterystyczne wystąpienia pisarskie, szersze tendencje w polu nowego piśmiennictwa, koniunktury problemowe i nastawienia wydawnicze. Analizy poszczególnych zjawisk literackich powinny być zorientowane na wychwycenie estetycznych przeobrażeń sfery kulturowej oraz przesunięć i zmian w obrębie hierarchii artystycznych. Studenci zyskają nie tylko orientację w zasobach literatury polskiej początku XXI wieku, ale też będą mieli możliwość zapoznania się ze sposobami omawiania, porządkowania i hierarchizowania aktualnych zjawisk literackich. |
| Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student ma uporządkowaną i poszerzoną wiedzę na temat zjawisk i procesów literackich, które zaszły w Polsce w pierwszych dekadach XX wieku. M.in. orientuje się w nowych i najnowszych dokonaniach wiodących poetów, powieściopisarzy i twórców literatury faktu. Ma wiedzę, jak te dokonania były przedstawiane i hierarchizowane przez opiniodawców. [LPXXI04_1] |
TPiMW_2_W01 [4/5] |
Student dysponuje wiedzą, która pozwala mu rozpoznać reguły dyskursu o zjawiskach literackich. Wie, jak funkcjonuje obieg opinii o literaturze, kim są czołowi prawodawcy i jakimi przesłankami się kierują. [LPXXI04_2] |
TPiMW_2 _W02 [5/5] |
Student zna na poziomie rozszerzonym terminologię z zakresu krytyki literackiej, kulturoznawstwa i marketingu wydawniczego. [LPXXI04_3] |
TPiMW_2 _W03 [4/5] |
Student ma świadomość zmieniających się nastawień społecznych względem piśmiennictwa i przeobrażeń, jakie zachodzą w polu literackim. [LPXXI04_4] |
TPiWM_2 _W04 [4/5] |
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę o literaturze polskiej XXI wieku i wykorzystać zgromadzone informacje do sporządzenia własnej wypowiedzi pisemnej o charakterze krytycznoliterackim. [LPXXI04_5] |
TPiMW_2_U03 [3/5] |
Student ma świadomość konieczności poszerzania swojej wiedzy z zakresu literatury polskiej XXI, a także poszerzania swoich kompetencji językowych. [LPXXI04_6] |
TPiMW_2_U09 [4/5] |
Student zdaje sobie sprawę z konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej. [LPXXI04_7] |
TPiMW_2_K01 [3/5] |
Student potrafi krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i odbierane treści dotyczące nowej literatury polskiej. [LPXXI04_8] |
TPiMW_2_K02 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| ocena ciągła [LPXXI04_w_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń, zgodnych z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. Samodzielne przygotowanie – według wskazówek prowadzącego kurs pracownika – wypowiedzi o charakterze krytycznoliterackim (oryginalny szkic interpretacyjny lub krótki esej dotyczący wybranego dzieła polskiego autora). |
LPXXI04_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [LPXXI04_fs_1] | Metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego, heureza. |
30 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. Samodzielne przygotowanie – według wskazówek prowadzącego kurs pracownika – szkicu interpretacyjnego lub krótkiego eseju dot. wybranego dzieła polskiego autora. |
150 |
ocena ciągła [LPXXI04_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||