Marketing wydawniczy Kierunek studiów: Twórcze pisanie i marketing wydawniczy
Kod programu: W1-S2TP20.2020

Nazwa modułu: Marketing wydawniczy
Kod modułu: 02_TPiMW_S2_MW02
Kod programu: W1-S2TP20.2020
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Zajęcia mają charakter laboratorium. Studenci/studentki omawiają i analizują krytycznie teksty związane z marketingiem wydawniczym. Poznają poszczególne wydawnictwa literackie oraz promowane przez nie książki w sposób pogłębiony ze względu na narzędzia komunikacji i strategie marketingowe. Poznają sposób funkcjonowania pola literackiego uwzględniając rolę obiegów kultury oraz źródeł finansowania literatury, trendów i badań nt. czytelnictwa. Biorą udział w ćwiczeniach oraz dyskusjach na wybrane tematy oraz wykonują samodzielnie i zespołowo zadania praktyczne (pisemnie, w formie video, zdjęć i innych form kreatywnych) związane ze strategiami pisarskimi i promocyjnymi w kontekście współczesnych wyzwań związanych z funkcjonowaniem autora/autorki na rynku wydawniczym.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Rozumie związek przyjętej strategii pisarskiej z funkcjonowaniem rynku wydawniczego w Polsce. Potrafi analizować strategie marketingowe oraz zaplanować promocję książki. Zwraca uwagę na nowe media i ich role w kształtowaniu obiegu literackiego oraz zna sposoby komunikacji z odbiorcą. [MW02_1]
TPiMW_2 _W02 [3/5]
Potrafi samodzielnie wskazać, która z technik marketingowych jest adekwatna do promocji w danym przypadku, potrafi stworzyć samodzielny opis książki w celach promocyjnych oraz rozumie specyfikę nowych mediów (vlogów, blogów, profili prowadzonych przez wydawnictwa). [MW02_2]
TPiWM_2 _W04 [4/5]
Pracując nad poszczególnymi zadaniami i główną częścią zaliczenia – sformułowaniem propozycji wydawniczej - bierze pod uwagę złożoność rynku wydawniczego oraz wielość strategii, które może podjąć. [MW02_3]
TPiMW_2 _W09 [4/5]
Potrafi przedstawić swój pomysł w formie spójnej narracji, adekwatnej formą do osób z którymi się komunikuje. [MW02_4]
TPiMW_2_U02 [3/5]
Poza znajomością procesu skierowania propozycji wydawniczej jest też przygotowany na pracę przy poszczególnych etapach związanych z wydaniem książki po akceptacji przez wydawnictwo. [MW02_5]
TPiMW_2_U07 [4/5]
Posiada świadomość zdywersyfikowania rynku wydawniczego i umiejętność podjęcia decyzji co do własnej ścieżki twórczej, uwzględniającej zróżnicowanie rynku (wydawnictwa komercyjne, niszowe etc.) [MW02_6]
TPiMW_2_K05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [MW02__w_1]
Sprawdzian wiadomości w formie ustnej z wcześniejszym dostarczeniem pracy pisemnej (propozycji wydawniczej) zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie.
MW02_1 MW02_2 MW02_3 MW02_4 MW02_5 MW02_6
Ocena ciągła [MW02_w_2]
Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie.
MW02_1 MW02_2 MW02_4 MW02_5 MW02_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [MW02_fs_1]
Zajęcia mają charakter warsztatowy - studenci/studentki omawiają i analizują teksty oraz tworzą własne (teksty, filmy, wypowiedzi ustne, prezentacje), związane z praktycznym zastosowanie wiedzy z zakresu marketingu wydawniczego. Biorą udział w ćwiczeniach oraz dyskusjach na wybrane tematy. Ważnym aspektem warsztatów, poza stałym programem, jest śledzenie nowości wydawniczych oraz przyglądanie się im dyskursywnie, uwzględniając sposób komunikowania się aktorów procesu wydawniczego: wydawnictwa, autora/autorki, krytyki literackiej, odbiorców. Metody pracy są aktywne także ze względu na praktyczne ćwiczenia związane z tworzeniem treści (blurbów, kreatywnych akcji promujących książkę, propozycji wydawniczej etc.) i prowadzeniem indywidualnych projektów.
30
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i praca praktyczna w formie case study poszczególnych wydawnictw i wybranych strategii marketingowych. Praca warsztatowa i eksperymentalna w formie pisemnej, video oraz foto samodzielnie i w zespołach. Opracowanie projektu propozycji wydawniczej, biorąc pod uwagę zdobytą wiedzę i umiejętności.
90 Sprawdzian [MW02__w_1] Ocena ciągła [MW02_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)