Moduł dyplomowy: przygotowanie propozycji wydawniczej i strategie pisarskie I Kierunek studiów: Twórcze pisanie i marketing wydawniczy
Kod programu: W1-S2TP20.2020

Nazwa modułu: Moduł dyplomowy: przygotowanie propozycji wydawniczej i strategie pisarskie I
Kod modułu: 02_TPiMW_S2_MDPSW03
Kod programu: W1-S2TP20.2020
Semestr: semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 6
Opis:
Zajęcia mają charakter laboratorium, w ramach którego studenci/studentki omawiają i analizują krytycznie teksty związane z działalnością współczesnych wydawnictw-wyodrębniają je oraz systematyzują ze względu na profil działalności. Poznają poszczególne wydawnictwa literackie oraz promowane przez nie książki również w sposób pogłębiony ze względu na ich obecność w obiegu literackim, narzędzia komunikacji i sposoby tworzenia narracji. Poznają sposób funkcjonowania pola literackiego uwzględniając rolę obiegów kultury oraz trendów i badań nt. czytelnictwa. Biorą udział w ćwiczeniach oraz dyskusjach na wybrane tematy oraz wykonują samodzielnie i zespołowo zadania praktyczne (pisemnie, w formie video, zdjęć i innych form kreatywnych) związane ze strategiami pisarskimi i promocyjnymi w kontekście współczesnych wyzwań związanych z funkcjonowaniem autora/autorki na rynku wydawniczym. Efektem modułu dyplomowego jest opracowanie propozycji wydawniczej wraz z odpowiednimi załącznikami, co stanowi przedmiot pracy całorocznej.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę na temat prowadzenia działalności profesjonalnej w zakresie opracowania propozycji wydawniczej i potrafi określić jakiego typu propozycja wydawnicza jest adekwatna do jego strategii pisarskiej oraz własnego literackiego portfolio, wie w jaki sposób komunikować się z wydawnictwem i rozróżnia wydawnictwa [MDPSW03_1]
TPiMW_2 _W02 [3/5]
Student ma uporządkowaną wiedzę o funkcjonowaniu współczesnych wydawnictw literackich przez co pracując nad poszczególnymi zadaniami i główną częścią zaliczenia – sformułowaniem propozycji wydawniczej - bierze pod uwagę uwarunkowania rynku i rozumie mechanizmy funkcjonowania rynku wydawniczego, w tym rolę autopromocji. [MDPSW03_2]
TPiMW_2 _W09 [4/5]
Student potrafi przedstawić swój pomysł na propozycję wydawniczą w formie spójnej narracji, adekwatnej formą do osób z którymi się komunikuje, dobiera odpowiednie narzędzi i metody do rozwiązywania problemów w zakresie kontaktu i negocjacji z profesjonalnym wydawnictwem. [MDPSW03_3]
TPiMW_2_U02 [3/5]
Student rozróżnia i potrafi stosować różne formy komunikacji i argumentacji, odwołuje się do retoryki i wiedzy merytorycznej przedstawiając własne pomysł i koncepcje skierowane do różnych grup odbiorców (wydawnictwo, media, czytelnicy). [MDPSW03_4]
TPiMW_2_U03 [3/5]
Student umie przygotować zaawansowaną formę pisemną, która odpowiada na wytyczne danego wydawnictwa, biorąc pod uwagę profil i oczekiwania wydawcy oraz własne aspiracje i kierunek twórczy. [MDPSW03_5]
TPiMW_2_U07 [4/5]
Student ma poczucie odpowiedzialności zarówno za tworzone przez siebie treści, jak i sposób jej upowszechniania, ma świadomość jak ważne jest kierowanie się etyką pracy, jest odpowiedzialny za słowa i podejmowane decyzje. [MDPSW03_6]
TPiMW_2_K02 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena ciągła [MDSPW_w_1]
Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie.
MDPSW03_1 MDPSW03_2 MDPSW03_3 MDPSW03_4 MDPSW03_5 MDPSW03_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [MDPSW03_fs_1]
Zajęcia mają charakter laboratorium - studenci/studentki omawiają i analizują teksty oraz tworzą własne (teksty, filmy, wypowiedzi ustne, prezentacje), związane ze współpracą z wydawnictwami oraz przygotowaniem własnej propozycji wydawniczej z wybranego gatunku literackiego. Biorą udział w ćwiczeniach oraz dyskusjach na wybrane tematy. Ważnym aspektem laboratorium, poza stałym programem, jest przyglądanie się dyskursywnie i krytycznie rynkowi wydawniczemu oraz próba opracowania własnej strategii pisarskiej. Metody pracy są aktywne także ze względu na praktyczne ćwiczenia związane z tworzeniem treści na zajęciach.
30
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i praca praktyczna w stworzenia własnej propozycji wydawniczej uwzględniającej własne zainteresowania oraz wiedzę o rynku wydawniczym w Polsce
150 Ocena ciągła [MDSPW_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)