Kształcenie słuchu 2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S2EM19.2020

Nazwa modułu: Kształcenie słuchu 2
Kod modułu: W6-EM-S2-KSZ2
Kod programu: W6-S2EM19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł Kształcenie słuchu 2 ma na celu pogłębienie nabytych praktycznych umiejętności rozpoznawania i określania zjawisk dźwiękowych. Metody nauczania to śpiewanie interwałów i trójdźwięków, czytanie nut głosem, realizowanie rytmicznych przebiegów, ćwiczenia słuchowe o wyższym stopniu trudności, oparte na rozpoznawaniu struktur interwałowo-melodycznych w zakresie systemu dur-moll z elementami rozszerzonej tonalności.
Wymagania wstępne:
Realizacja modułu Kształcenie słuchu 1.
Literatura podstawowa:
M. Wacholc, Czytanie nut głosem, Kraków 1997 M. Dziewulska, Materiały do kształcenia słuchu, Kraków 1978 H. Danyszowa, Zbiór ćwiczeń do kształcenia słuchu, Kraków 2012
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi rozpoznać interwały proste oraz złożone, trójdźwięki durowe i molowe wraz z przewrotami, akord zmniejszony i zwiększony, czterodźwięk septymowy wraz z przewrotami oraz dominantę nonową. [W6-EM-S2-KSZ2_1]
W6-EM-S2-U07 [4/5] W6-EM-S2-U08 [4/5] W6-EM-S2-U09 [4/5]
Potrafi czytać nuty głosem w zakresie melodii tonalnych i atonalnych, oraz w zakresie różnych skal muzycznych, śpiewać wszystkie poznane interwały i akordy. [W6-EM-S2-KSZ2_2]
W6-EM-S2-U07 [4/5] W6-EM-S2-U08 [4/5]
Potrafi napisać ze słuchu melodię tonalną i atonalną oraz sekwencję interwałowo-akordową. [W6-EM-S2-KSZ2_3]
W6-EM-S2-U08 [3/5]
Ma świadomość konieczności rozwoju swoich możliwości i zdolności słuchowych. [W6-EM-S2-KSZ2_4]
W6-EM-S2-K02 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium ustne [W6-EM-S2-KSZ2_w_1]
weryfikacja umiejętności praktycznych poprzez śpiewanie zróżnicowanych przebiegów melodycznych oraz realizacji prostych przebiegów rytmicznych
W6-EM-S2-KSZ2_1 W6-EM-S2-KSZ2_2 W6-EM-S2-KSZ2_3 W6-EM-S2-KSZ2_4
egzamin pisemny [W6-EM-S2-KSZ2_w_2]
dyktando interwałowo-akordowe oraz melodyczne i rytmiczne o wysokim stopniu trudności
W6-EM-S2-KSZ2_1 W6-EM-S2-KSZ2_2 W6-EM-S2-KSZ2_3 W6-EM-S2-KSZ2_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [W6-EM-S2-KSZ2_fs_1]
wykonywanie różnorodnych ćwiczeń słuchowo-głosowych skupionych wokół jednego problemu
15
samodzielne ćwiczenia słuchowo-głosowe związane z pracą samodzielną zadaną podczas zajęć
15 kolokwium ustne [W6-EM-S2-KSZ2_w_1] egzamin pisemny [W6-EM-S2-KSZ2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)