Metodologia pracy naukowej
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S2EM19.2020

Nazwa modułu: | Metodologia pracy naukowej |
---|---|
Kod modułu: | W6-EM-S2-MPN |
Kod programu: | W6-S2EM19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Celem realizacji modułu jest zapoznanie studentów z pojęciem i charakterystyką pracy naukowej, piśmiennictwem naukowym, metodami i narzędziami badawczymi, umiejętnością analizy tekstów, sporządzaniem fiszek i notatek oraz ich wykorzystywania w pracy naukowej. Drugą zasadniczą częścią zajęć jest przygotowania do pisania prac dyplomowych, w tym kształceniem umiejętności realizowania wymogów redakcyjnych, prezentowania wyników badań, metod pozyskiwania informacji naukowych i metod analizy tekstów naukowych. Ostatnim etapem jest przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy magisterskiej. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 1999
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2000
Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych. Wyd. drugie poprawione i rozszerzone, Wyd. Żak, Warszawa 1995
Zaczyński W.P., Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 1995
Zaczyński W.P., Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Wyd. Żak, Warszawa 1997 |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma poszerzoną wiedzę w zakresie:
- nauki jako pojęcia, systematyki nauk, dziedzin nauk w Polsce, problemów naukowych, problematyki i problemu naukowego, rodzajów piśmiennictwa naukowego;
- metod, narzędzi i technik stosowanych w naukach;
- podstawowych metod statystycznych. [W6-EM-S2-MPN_1] |
W6-EM-S2-W08 [3/5] |
Potrafi określić cel pracy dyplomowej, sformułować problem badawczy i opracować plan pracy na podstawie znajomości literatury, umiejętności jej zapamiętania, analizowania i zapisywania. [W6-EM-S2-MPN_2] |
W6-EM-S2-W14 [3/5] |
Potrafi przygotować pracę dyplomową na poziomie magisterskim, w tym: formułować wstępy, redagować plan pracy, opracować bibliografię, zastosować aparaturę krytyczną. [W6-EM-S2-MPN_3] |
W6-EM-S2-W14 [3/5] |
Potrafi zastosować wszystkie zalecane wymagania redakcyjne związane z przygotowaniem pracy dyplomowej, w tym styl, układ pracy i tekstu, kolejność stron z miejscem i sposobami ich oznaczania, prezentacje graficzne, skróty i symbole, cytaty i sposób cytowania. [W6-EM-S2-MPN_4] |
W6-EM-S2-U10 [3/5] |
Potrafi zadbać o zewnętrzną stronę pracy dyplomowej. Ma świadomość znaczenia etyki w pracy dyplomowej. [W6-EM-S2-MPN_5] |
W6-EM-S2-U11 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
praca pisemna [W6-EM-S2-MPN_w_1] | Weryfikacja wiedzy i umiejętności studenta w oparciu o pisemnie opracowanie fragmentu pracy dyplomowej, w której ocenie podlegać będą: zawartość merytoryczna, umiejętność korzystania z literatury przedmiotu, umiejętność pisania i redakcja. |
W6-EM-S2-MPN_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [W6-EM-S2-MPN_fs_1] | metoda wykładu konwersatoryjnego polegająca na przedstawieniu
i wyjaśnieniu podstawowych pojęć
z zakresu metodologii badań naukowych;
- ćwiczenia polegające na opracowywaniu poszczególnych etapów postępowania badawczego |
15 | praca ze wskazaną literaturą, opracowywanie i analizowanie wszystkich etapów postępowania badawczego |
15 |
praca pisemna [W6-EM-S2-MPN_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |