Elementy pedagogiki specjalnej 2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S2EM19.2020

Nazwa modułu: Elementy pedagogiki specjalnej 2
Kod modułu: W6-EM-TM-S2-EPS2
Kod programu: W6-S2EM19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł Elementy pedagogiki specjalnej 2 jest kontynuacją modułu Elementy pedagogiki specjalnej 1. Student nabywa wiedzę związaną ze specyfiką pracy z osobami niepełnosprawnymi, uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz osobami w wieku senioralnym. Poznaje: metody pracy i terapie wykorzystywane w pracy z osobami niepełnosprawnymi oraz narzędzia wykorzystywane w diagnozowaniu osób niepełnosprawnych oraz nabywa wiedzę dotyczącą wsparcia instytucjonalnego i pozainstytucjonalnego w procesie terapeutycznym.
Wymagania wstępne:
Wymagana realizacja modułu: Elementy pedagogiki specjalnej 1
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej, jej subdyscyplin ze szczególnym uwzględnieniem oligofrenopedagogiki oraz terapii i metodyki pracy terapeutycznej z osobami niepełnosprawnymi. [W6-EM-TM-S2-EPS2_1]
W6-EM-S2-W08 [4/5] W6-EM-S2-W14 [4/5] W6-EM-S2-W15 [4/5]
Ma praktyczne umiejętności poszukiwania twórczych metod pracy z osobami niepełnosprawnymi, uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz osobami w wieku senioralnym z dostosowaniem ich indywidualnych możliwości i potrzeb. [W6-EM-TM-S2-EPS2_2]
W6-EM-S2-W08 [4/5] W6-EM-S2-U06 [4/5] W6-EM-S2-U16 [4/5]
Ma praktyczne umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej i alternatywnej w komunikowaniu się z osobami niepełnosprawnymi. [W6-EM-TM-S2-EPS2_3]
W6-EM-S2-U16 [3/5] W6-EM-S2-K09 [3/5]
W kontaktach z osobami niepełnosprawnymi wykazuje rozwagę, dojrzałość i zaangażowanie w diagnozowaniu oraz realizowaniu terapii. Posiada wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej. [W6-EM-TM-S2-EPS2_4]
W6-EM-S2-U16 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin praktyczny [W6-EM-TM-S2-EPS2_w_1]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie; przedstawienie diagnozy wraz z propozycją działań skierowanych do osób niepełnosprawnych
W6-EM-TM-S2-EPS2_1 W6-EM-TM-S2-EPS2_2 W6-EM-TM-S2-EPS2_3 W6-EM-TM-S2-EPS2_4
ocena bieżąca [W6-EM-TM-S2-EPS2_w_2]
Bieżąca ocena regularnego i systematycznego przygotowywania się studenta do zajęć oraz aktywności na zajęciach.
W6-EM-TM-S2-EPS2_1 W6-EM-TM-S2-EPS2_2 W6-EM-TM-S2-EPS2_3 W6-EM-TM-S2-EPS2_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [EPS2_fs_1]
- prezentacja prac grupowych, dotyczących terapii oraz modyfikacji metod dostosowanych do indywidualnych możliwości osób niepełnosprawnych oraz osób w wieku senioralnym; - metoda projektu wraz z analizą diagnozy osoby niepełnosprawnej
15
- przygotowanie modyfikacji metod pracy terapeutycznej z osobami niepełnosprawnymi oraz osobami starszymi; - wykonanie projektu – diagnoza i strategia terapeutyczna osoby niepełnosprawnej
15 Egzamin praktyczny [W6-EM-TM-S2-EPS2_w_1] ocena bieżąca [W6-EM-TM-S2-EPS2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)