Wprowadzenie do technologii HDR Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: 08-S1INI12.2014

Nazwa modułu: Wprowadzenie do technologii HDR
Kod modułu: 08-IO1S-13-6S16
Kod programu: 08-S1INI12.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zasadami tworzenia renderingu sceny w czasie rzeczywistym, w szczególności użyciu technologii HDR. W ramach zajęć studenci przygotują projekty w zespołach maksymalnie dwuosobowych oraz przedstawią rezultaty swojej pracy w postaci prezentacji przed resztą grupy.
Wymagania wstępne:
Wprowadzenie do programowania gier, Algebra, Analiza matematyczna, Grafika komputerowa, Wprowadzenie do shakerów
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny [08-IO1S-13-6S16-K_8]
K_1_A_I_K01 [1/5] K_1_A_I_K05 [1/5]
Potrafi posługiwać się narzędziami programistycznymi do tworzenia renderingu w technologii HDR [08-IO1S-13-6S16-U_4]
K_1_A_I_U24 [1/5]
Potrafi adaptować poznane algorytmy do nowych zastosowań [08-IO1S-13-6S16-U_5]
K_1_A_I_U15 [1/5] K_1_A_I_U19 [1/5]
Potrafi pozyskiwać informacje na temat technologii HDR z literatury, baz danych i innych źródeł [08-IO1S-13-6S16-U_6]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U05 [1/5] K_1_A_I_U06 [1/5]
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole [08-IO1S-13-6S16-U_7]
K_1_A_I_U02 [1/5]
Zna i rozumie podstawy technologii HDR [08-IO1S-13-6S16-W_1]
K_1_A_I_W15 [1/5] K_1_A_I_W16 [1/5]
Zna i rozumie pojęcia matematyczne używane w renderingu czasu rzeczywistego, w szczególności: iloczyn wektorowy, wektor normalny, pochodna cząstkowa, iloczyn skalarny [08-IO1S-13-6S16-W_2]
K_1_A_I_W01 [1/5] K_1_A_I_W03 [1/5] K_1_A_I_W15 [1/5]
Zna i stosuje kwaterniony, rachunek macierzowy [08-IO1S-13-6S16-W_3]
K_1_A_I_W01 [1/5] K_1_A_I_W03 [1/5] K_1_A_I_W15 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [08-IO1S-13-6S16_w1]
Sprawdzenie wiedzy teoretycznej z modułu. Ocena końcowa z modułu stanowi średnią arytmetyczną ocen z egzaminu i laboratorium. Obie oceny przy tym muszą być pozytywne.
08-IO1S-13-6S16-W_1 08-IO1S-13-6S16-W_2 08-IO1S-13-6S16-W_3
projekt [08-IO1S-13-6S16_w2]
Przygotowanie projektu z wybranego tematu związanego z technologią HDR.
08-IO1S-13-6S16-K_8 08-IO1S-13-6S16-U_4 08-IO1S-13-6S16-U_5 08-IO1S-13-6S16-U_6 08-IO1S-13-6S16-U_7 08-IO1S-13-6S16-W_1 08-IO1S-13-6S16-W_2 08-IO1S-13-6S16-W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [08-IO1S-13-6S16_fs1]
Podanie treści kształcenia z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
15
Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zadanej literatury.
15 egzamin [08-IO1S-13-6S16_w1]
laboratorium [08-IO1S-13-6S16_fs2]
Szczegółowe przygotowanie studentów do tworzenia aplikacji korzystających z technologii HDR. Rozwiązywanie zadań programistycznych.
30
Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów. Zapoznanie się z tematyką projektu oraz wykonanie projektu w zespole jedno- lub dwuosobowym.
60 projekt [08-IO1S-13-6S16_w2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)