Projektowanie i zarządzanie grą Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: 08-S1INI12.2014

Nazwa modułu: Projektowanie i zarządzanie grą
Kod modułu: 08-IO1S-13-6S14
Kod programu: 08-S1INI12.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć pokazanie studentom różnych aspektów związanych z projektowaniem gier komputerowych. Student dowie się, z czego powinien składać się dobry projekt i jak go zrealizować. Pozna metody definiowania świata gry i jej bohaterów oraz określania ról, jakie gracze będą pełnili w wirtualnym świecie. Kolejnym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest grywalność - parametr o decydującym znaczeniu w tworzeniu dobrej gry.
Wymagania wstępne:
Znajomość podstawowych narzędzi programowania gier
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student potrafi pracować w zespole projektowo-programistycznym [08-IO1S-13-6S14-K7]
K_1_A_I_K01 [1/5] K_1_A_I_K03 [1/5] K_1_A_I_K02 [1/5]
Potrafi skonstruować projekt gry z uwzględnieniem wszystkich istotnych cech gry [08-IO1S-13-6S14-U4]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U04 [1/5] K_1_A_I_U06 [1/5]
Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną oraz programistyczną do zaimplementowania wybranych elementów gry [08-IO1S-13-6S14-U5]
K_1_A_I_U05 [1/5] K_1_A_I_U15 [1/5] K_1_A_I_U16 [1/5] K_1_A_I_U17 [1/5] K_1_A_I_U19 [1/5]
Potrafi sprawdzić i przeanalizować działanie zaprojektowanych i zaimplementowanych elementów gry pod kątem ich atrakcyjności [08-IO1S-13-6S14-U6]
K_1_A_I_U24 [1/5] K_1_A_I_U10 [1/5]
Student zna cechy gier komputerowych oraz różnice między tymi grami, a grami klasycznymi [08-IO1S-13-6S14-W1]
K_1_A_I_W23 [1/5] K_1_A_I_W24 [1/5]
Ma wiedzę na temat procesu projektowania gry, przygotowania jej koncepcji, fabuły gry [08-IO1S-13-6S14-W2]
K_1_A_I_W12 [1/5] K_1_A_I_W19 [1/5]
Wie, jak zdefiniować świat gry, zaprojektować postacie w niej występujące, opracować interfejs użytkownika z uwzględnieniem efektów dźwiękowych [08-IO1S-13-6S14-W3]
K_1_A_I_W09 [1/5] K_1_A_I_W14 [1/5] K_1_A_I_W15 [1/5] K_1_A_I_W16 [1/5] K_1_A_I_W17 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
ocena projektu [08-IO1S-13-6S14_w1]
studenci wykonują samodzielnie projekt gry oraz jego oprogramowanie, zgodnie ze specyfikacją podawaną przez prowadzącego
08-IO1S-13-6S14-K7 08-IO1S-13-6S14-U4 08-IO1S-13-6S14-U5 08-IO1S-13-6S14-U6 08-IO1S-13-6S14-W1 08-IO1S-13-6S14-W2 08-IO1S-13-6S14-W3
prace kontrolne [08-IO1S-13-6S14_w2]
kolokwia pisemne (w tym wykonane na komputerze w czasie zajęć)
08-IO1S-13-6S14-U4 08-IO1S-13-6S14-U5 08-IO1S-13-6S14-U6 08-IO1S-13-6S14-W1 08-IO1S-13-6S14-W2 08-IO1S-13-6S14-W3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [08-IO1S-13-6S14fs1]
Podanie treści kształcenia w formie werbalnej z wykorzystaniem wizualizacji treści. Skupienie się na materiale trudnym pojęciowo i wskazanie źródeł. Ilustracja treści za pomocą przykładów.
30
Zapoznanie się z tematyką wykładu z wykorzystaniem istniejących pakietów metod: podręczników, skryptów, stron internetowych itp.
15 ocena projektu [08-IO1S-13-6S14_w1] prace kontrolne [08-IO1S-13-6S14_w2]
laboratorium [08-IO1S-13-6S14fs2]
Szczegółowe przygotowanie studentów do rozwiązywania zadań ze wskazaniem na metodologię postępowania, wskazaniem kolejności wykonywanych czynności. Projektowanie algorytmów i ich implementacja komputerowa.
15
Rozwiązywanie zadań z poszczególnych tematów wraz z analizą rozwiązań już istniejących – w literaturze i na stronach internetowych. Samodzielne wykonanie oprogramowania, którego specyfikacja została podana przez prowadzącego, oraz wykonanie dokumentacji
30 ocena projektu [08-IO1S-13-6S14_w1] prace kontrolne [08-IO1S-13-6S14_w2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)