Instrumenty szkolne 2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2020

Nazwa modułu: Instrumenty szkolne 2
Kod modułu: W6-EM-S1-INS2
Kod programu: W6-S1EM19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Proponowane w ramach modułu zajęcia Instrumenty szkolne 2 kształcą umiejętność samodzielnego, precyzyjnego i estetycznego wykonywania zadań melodyczno-rytmicznych poprzez grę na instrumentach perkusyjnych o określonej i nieokreślonej wysokości dźwięku oraz flecie prostym. Są przygotowaniem do metodycznej realizacji praktycznych działań w ramach zajęć szkolnych i pozaszkolnych w procesie nauczania muzyki z wykorzystaniem systemu C. Orffa.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów uczenia się modułu Instrumenty szkolne 1.
Literatura podstawowa:
M. Komorowska, Orkiestra dziecięca cz. Ii II. Warszawa 1978.[ Biblioteka UŚ Cieszyn, FUS 29147p, FUS 29267/1p] J. Hanslik, Instrumentarium szkolne UŚ. Katowice 1981.[ Biblioteka UŚ Cieszyn, FUS 30519/1p]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada poszerzoną znajomość zasad muzyki, budowy formalnej utworu, elementów muzyki, rozumie ich wzajemne relacje oraz potrafi je zastosować we własnych koncepcjach twórczych wykorzystujących grę na instrumentach perkusyjnych i fletach prostych. [W6-EM-S1-INS2_1]
W6-EM-S1-W04 [3/5] W6-EM-S1-W05 [3/5] W6-EM-S1-U01 [2/5]
Posiada pogłębione umiejętności niezbędne do tworzenia i realizowania edukacyjno-artystycznych form aktywności muzycznej dzieci i młodzieży. [W6-EM-S1-INS2_2]
W6-EM-S1-U01 [3/5] W6-EM-S1-U02 [3/5] W6-EM-S1-U03 [4/5]
Potrafi wykorzystywać teoretyczne i praktyczne aspekty systemu Orffa w prowadzeniu różnego rodzaju zespołów instrumentalnych. [W6-EM-S1-INS2_3]
W6-EM-S1-W08 [2/5] W6-EM-S1-U05 [3/5]
Posiada poszerzone umiejętność odtwarzania i tworzenia utworów muzycznych oraz ich instrumentacji zgodnie z zasadami muzyki, budową formalną utworu muzycznego i interpretacją. [W6-EM-S1-INS2_4]
W6-EM-S1-U06 [3/5] W6-EM-S1-U07 [3/5]
Potrafi samodzielnie wykonać zróżnicowane przebiegi melodyczne i metrorytmiczne wykorzystując instrumenty o określonej i nieokreślonej wysokości dźwięku. [W6-EM-S1-INS2_5]
W6-EM-S1-U04 [3/5] W6-EM-S1-U06 [3/5]
Potrafi samodzielnie realizować zadania muzyczne oraz efektywnie wykorzystać własną wyobraźnię, intuicję, emocjonalność, postawę twórczą i samodzielne myślenie w celu tworzenia indywidualnych, kreatywnych zadań. [W6-EM-S1-INS2_6]
W6-EM-S1-K02 [4/5] W6-EM-S1-K04 [3/5]
Posiada umiejętność efektywnej organizacji pracy własnej i zespołowej, podejmowania decyzji, prezentacji własnych projektów twórczych oraz przyjmowania odpowiedzialności za podjęte działania. [W6-EM-S1-INS2_7]
W6-EM-S1-K07 [3/5] W6-EM-S1-K08 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [W6-EM-S1-INS2_w_1]
weryfikacja aktywnego pod względem praktycznym przygotowania do zajęć
W6-EM-S1-INS2_3 W6-EM-S1-INS2_4 W6-EM-S1-INS2_5 W6-EM-S1-INS2_6
prezentacja na zajęciach [W6-EM-S1-INS2_w_2]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie oraz stopnia wykorzystania zdobytej wcześniej wiedzy teoretycznej w trakcie przedstawienia własnej instrumentacji utworu przeznaczonej na zespół instrumentów perkusyjnych i flety proste
W6-EM-S1-INS2_1 W6-EM-S1-INS2_2 W6-EM-S1-INS2_4 W6-EM-S1-INS2_5 W6-EM-S1-INS2_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [W6-EM-S1-INS2_fs_1]
- metoda aktywizująca inspirująca studentów do praktycznego działania na każdych zajęciach; - prezentacja - przedstawienie przez studentów efektów pracy indywidualnej
30
- odczytanie i wyćwiczenie na instrumentach perkusyjnych i fletach prostych twórczych zadań przygotowanych przez studentów; -przygotowanie koncepcyjne własnych instrumentacji do prezentacji w grupie
20 aktywność na zajęciach [W6-EM-S1-INS2_w_1] prezentacja na zajęciach [W6-EM-S1-INS2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)