Rytmika z metodyką – pracownia dyplomowa 2
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2020

Nazwa modułu: | Rytmika z metodyką – pracownia dyplomowa 2 |
---|---|
Kod modułu: | W6-EM-RE-S1-RYM2 |
Kod programu: | W6-S1EM19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Zajęcia w ramach modułu Rytmika z metodyką – pracownia dyplomowa 2 są podsumowaniem efektów kształcenia zrealizowanych na pozostałych modułach w zakresie Rytmiki w edukacji dziecka, są także przygotowaniem do samodzielnego, kreatywnego i metodycznego prowadzenia zajęć muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem metody rytmiki lub jej elementów. Przedmiot przygotowuje do prowadzenia dziecięcych zespołów rytmiczno-tanecznych w placówkach przedszkolnych, szkolnych i pozaszkolnych. |
Wymagania wstępne: | Wymagana realizacja efektów uczenia się modułu Rytmika z metodyką 1. |
Literatura podstawowa: | 1. Bogdanowicz E. (2015), Rytmika Emila Jaques-Dalcroze'a w edukacji i terapii dzieci z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej. Rozdział 1. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ślaskiego.
2. Bogdanowicz E., Durlow G. (2010), Rytmika w edukacji i terapii dziecka.
W: Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji, nr 3 (8) zima 2010. Gdynia: Fundacja Instytut Promocji Edukacji.
3. Brzozowska-Kuczkiewicz M. (1991), Emil Jaques-Dalcroze i jego rytmika. Warszawa: WSiP.
4. Klöppel R., Vliex S. (1995), Rytmika w wychowaniu i terapii. Warszawa: PNO.
5. Jaques-Dalcroze E. (1992), Pisma wybrane. Warszawa: WS i P.
6. Sacher W. A. (2002), Elementy rytmiki w szkolnej i przedszkolnej edukacji muzycznej jako forma wspomagania procesów terapeutycznych. W: Ostrowska B. (red.), Rytmika w kształceniu muzyków, aktorów, tancerzy i w rehabilitacji. Łódź: Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów.
7. Wychowanie Muzyczne w Szkole, nr 4, Czasopismo dla nauczycieli. Lublin: Wydawnictwo UMCS |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Dysponuje umiejętnością realizowania różnorodnych problemów, zadań i ćwiczeń z zakresu rytmiki (rytmika z ekspresją ruchu, solfeż, improwizacja ruchowa). [W6-EM-RE-S1-RYM2_1] |
W6-EM-S1-U02 [4/5] |
Zna podstawy programowe odnoszące się do wychowania muzycznego na etapie przedszkolnym i szkolnym. [W6-EM-RE-S1-RYM2_2] |
W6-EM-S1-W09 [4/5] |
Potrafi konstruować konspekty zajęć rytmicznych dostosowane do możliwości rozwojowych dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz uwzględniające wymogi programowe przedmiotu „muzyka” na danym etapie. [W6-EM-RE-S1-RYM2_3] |
W6-EM-S1-U02 [4/5] |
Potrafi realizować w sposób metodyczny, twórczy i interesujący zajęcia prowadzone w oparciu o metodę rytmiki lub z wykorzystaniem jej elementów [W6-EM-RE-S1-RYM2_4] |
W6-EM-S1-U02 [3/5] |
Ma umiejętność komunikowania i przekazywania wiedzy w sposób ciekawy i przystępny, dostosowany do poziomu i możliwości rozwojowych dziecka. [W6-EM-RE-S1-RYM2_5] |
W6-EM-S1-K07 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie pisemne [W6-EM-RE-S1-RYM2_w_1] | sprawdzenie umiejętności konstruowania konspektów do zajęć rytmiki oraz konspektów do zajęć umuzykalniających z uwzględnieniem metody rytmiki lub jej elementów, dostosowanych do możliwości rozwojowych dzieci i młodzieży |
W6-EM-RE-S1-RYM2_1 |
egzamin [W6-EM-RE-S1-RYM2_w_2] | Komisyjna ocena prezentacji zajęć - projektu dyplomowego. |
W6-EM-RE-S1-RYM2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [RYM2_fs_1] | - prezentacja fragmentów przykładowych zajęć rytmiki
z kształceniem umiejętności określania celowości proponowanych ćwiczeń oraz umiejętności krytycznej oceny własnych działań;
- kształcenie umiejętności samodzielnego i kreatywnego realizowania zajęć rytmicznych
i umuzykalniających |
30 | - przygotowanie do samodzielnej realizacji zajęć rytmicznych
i umuzykalniających dla poszczególnych grup wiekowych
- samodzielna realizacja zajęć rytmicznych i umuzykalniających
z uwzględnieniem poszczególnych grup wiekowych |
95 |
zaliczenie pisemne [W6-EM-RE-S1-RYM2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |